Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 11 januari 2019

God Morgon

Av Corina - 11 januari 2019 08:02

 

Jepp ännu en morgon.

Vaknade även idag och det får man ju tacka för.

Startar ännu en arbetshelg idag fast det känns bra att veta att det är den kortare helgen jag har.


Det var i alla fall helt underbart med en hel veckas semester. Det gör jag nog om fler gånger ;)


Skolan för dotterns del har kommit igång denna veckan också. Två dagar med måleri på forslunda har hon avverkat innan denna fredagen.


Det blåser ute som dom utlovat, riktigt ordentligt stundvis men storm här vill jag inte riktigt kalla det. Men det friskar i emellanåt ändå. Fjällen har nog fått det mesta som det verkar.


Lite skrovlig känns halsen idag och nä sjuk har jag banne mig ingen lust att bli. Så det får bli en extra Ipren denna dagen och hoppas på det bästa. Har ju varit en del sjukdom på jobbet som man fått ta del av. Lite personal plus att jag fick gå ut och jobba en natt extra. Helst slipper jag ju natten men ibland får man vara lite snäll också.

Våra boenden har också varit krassliga hela bunten mer eller mindre och det gör ju jobbet lite extra spännande då de allra flesta är 90+ på avdelningen. En enkel snuva kan verkligen ställa till det !


I tidningen kan man läsa att man retar sig på att bilister utan barn ställer sig på familjeparkeringarna som är större än en vanlig parkering. Och jodå visst kan jag förstår irritationen samtidigt som jag kan tycka att det är ett litet problem. Själv reagerar jag mera på de som ställer sig på handikappades platser faktiskt eftersom där behöver man ju faktiskt ha tillstånd för att stå. men men.......


Nu får jag i alla fall önska alla en trevlig dag och en härligt helg för de allra flesta torde väl vara ledig.

Njut av ledigheten ni, jag tar min ledighet när ni kämpar er till jobbet på måndag ;)


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards