Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 december 2018

En dag kvar nu......

Av Corina - 23 december 2018 08:14

 

Ja imorgon är det Julafton igen då.

Den anländer som vanligt trots att man dragit ner på det mesta numera.

Kvar på listan är att griljera årets skinka. Ska väl hinnas med denna dagen. Och till middag kommer det att bli dopp i grytan (blöta kallar vi det).

Imorgon blir det ett litet julbord här. För min del blir det kanske lite julmat på jobbet eftersom jag jobbar kvällen.

Igår kväll drack vi lite vinglögg, jag, maken och sonen. Dottern gillar ingen glögg.

Jag hade köpt Grythyttans Skogsglögg tror jag den heter. Helt ok vinglögg måste jag säga.


 

Nu ska bara tiden få gå för min del så blir det semester efter helgerna. 

Hoppas min rygg håller ända fram detta året för den har inte varit riktigt snäll de senaste dagarna.

Och under natten har värken varit tuff, men bara att härda ut och hoppas det inte blir värre.

Jag behövs verkligen på jobbet för nu är alla vikarier redan ute och jobbar !


         

Så nu får ni alla ha en fridefull fjärde advent och även en fridefull jul efter det.

Kram !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards