Corinas Blogg

Alla inlägg den 22 september 2018

Av Corina - 22 september 2018 11:09

 

Jo hösten har verkligen kommit nu.

Idag regnar och blåser det här hos mig.

Känns bra att kunna stanna kvar inne faktiskt.


Arbetsdag är det denna lördagen, jobbar 14 - 21 idag. Och det ska väl inte vara några problem.

På jobbet är det som vanligt kan jag tycka. Med blandade känslor åker man till jobbet numera.

Är det inte det ena så är det det andra som äldrevården numera beskylls för. Om något händer på ett boende så drabbar det alla boenden också. Per automatik drar man alla över en kam !

Och detta beror i mina ögon på den förträffliga median som inte alla gånger far med sanningen.

Nåja, bara att bita ihop och jobba vidare men nog finns funderingen på att sluta !


Årets älgkött är packat och infryst nu. Maken styckade igår och frös in köttfärsen, sedan tog hans ork slut. Att orken tog slut efter en hel dags styckning förstår jag mycket väl !

Så nu på morgonen har jag varit behjälplig och fixat det sista, så nu är allt klart.

Jakten är väl inte riktigt slut än. Kalvjakten återstår men det lutar åt att den får vänta tills i Oktober även detta året. En kalv har dom fällt redan.


 

Fåglarna har hittat fågelmataren som vi fyllde under veckan. Det råder full aktivitet runt den. Nu ska dom väl klara sig de små bara vi ser till att fylla på med frön.


 

Åter igen sänker sig mörkret på kvällarna. Inget jag egentligen har några problem med.

Höstmörkret uppskattar jag med att tända ljus här hemma.

Fast visst, det blir lite jobbigare att köra hem på kvällarna nu i höstmörkret och speciellt när det är regnväder som idag. Men det blir att sänka hastigheten istället. Sämre sikt kräver lättare gasfot :)


Får nu önska er alla en fortsatt härlig lördag trotts regn och rusk.

Kram till er alla !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards