Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 juli 2018

Av Corina - 29 juli 2018 09:16

God Morgon till denna Söndag.

Mulet och +21,5 grader just nu. Kan med lite tur bli regn idag. Hoppas.


 

Dagen startade rätt tidigt för min del idag. Vaknar ju som bekant tidigt när jag än lägger mig.

Först upp var jag idag i alla fall. Han få till kaffet innan första personen dök upp här nere.

Sedan droppade dom in allt eftersom.


Ikväll blir det troligtvis att bevista gammeldansen i Tavelsjö för att fota lite. Blir nog inget dansande då jag har ett knä som bråkar lite. Men fota går ju bra och lyssna till god musik är ju aldrig fel.Får se om jag kan få till några foton......har ju legat av mig faktiskt.


Maken ska klippa häck......börja i alla fall. Den har blivit lite vildvuxen nämligen och vi ser inte över den längre.

Men grön är den fortfarande trotts torkan.


 

Fick mig ett gåband i sommar. Har varit lite för varmt att prova det men det kommer väl en höst och en vinter. Har kollat att det fungerar plus att vi har smort upp gåbandet. Verkar fungera bara bra.

Så vintern är räddad, hur kallt det än blir och hur mycket snö det nu än kommer denna vinter.


 

Han är nog däckad av odören från mina skor :)

Han har lite udda platser när han ska sova.

 

Annars blir det nog inget speciellt denna dagen, heller. Gillar att ta dagen som den kommer nu när jag har semester.

Det enda planerade den kommande veckan är en resa till Lycksele på tisdag för att fira en nybliven 80 åring.


 

Kommer att vara mindre på FB framöver. Kan vara nyttigt att släppa det lite tror jag.

Min blogg finns ju för den som absolut vill komma i kontakt med mig.....och de som har mitt telefonnummer kan ju alltid skicka ett SMS om det är viktigt.

Försöker undvika att kommentera ibland, men det är inte lätt när vissa vräker ur sig så vansinningt idiotiska saker. Ibland blir jag rent ut sagt förbannad och då kan jag inte knipa helt enkelt.

Har också plockat bort folk på grund av deras totalt idiotiska inlägg och sandslösa delningar av osanningar.

Så det är en av orsakerna till att jag kommer att vara mindre på FB men det finns även andra orsaker.

 

Saknar min hemsida ibland faktiskt. Funderar på en ny i framtiden. Blir nog höstens och vinterns pyssel att bygga en ny hemsida i lite mindre skala än den gamla. Se till att lägga ut lagomt och kanske byta ut lite oftare det jag lägger ut. Jaja, vi får väl se.


Nu får jag önska alla en fortsatt härlig söndag.

Kram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards