Corinas Blogg

Alla inlägg den 27 juli 2018

Av Corina - 27 juli 2018 10:52

 

Solen lyser oförtrutet vidare och torkan fortsätter. Idag blåser det dock hos mig.

Hoppas ingen startar någon brand idag då det blåser som det gör !

Upplysning om det totala eldningsförbudet sprids nu även på flera språk vilket är väldigt bra.

Däremot finns det de som ifrågasätter förbudet med gasolgrillar och det förstår jag inte.

Googla på det tycker jag.

Gasolen väger tyngre än luften så vid ett eventuellt läckage med gasol hamnar gasolen i marknivå och antändning kan ske rätt enkelt en bra bit från den plats man grillar på. 

Däremot får man använda elgrill så man kan grilla med andra ord om man vill.


 

Fredag är det i alla fall idag. Planen för denna dagen är att handla inför helgen.

Dottern arbetar sista dagen för denna sommar. Och har inte hört att hon är ledsen över det :)

Sonen jobbar några veckor till han. Och han har fått sin första lön nu också. Inga svindlande summor men dock pengar i alla fall. Man kan inte beskylla Post Nord för att betala ut hög lön.


Efter jobbet ikväll ska Alma åka ut med kompisar. Vi ställer upp och kör henne naturligtvis. Hur skulle hon annars ta sig dit hon ska efter jobbet (hon slutar kl 19). 


Nu får jag önska er en trevlig fredag.

Kram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards