Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 juli 2018

Av Corina - 26 juli 2018 12:50

ÄNTLIGEN fick Umeå fingret ur rumpan !!

Totalt eldningsförbud från och med imorgon. Inte en dag för sent med tanke på vår snustorra omgivning och regnbrist !

 

Nu får man ju hoppas att folk begriper allvaret också, vilket jag har svårt att tro. Det finns alltid någon idiot som anser att lagar är till för att brytas. Men då hoppas jag verkligen att straffet blir kännbart !


 

Själv vaknade jag inatt av att det regnade ganska ordentligt. Var upp och stängde fönstret så det inte skulle regna in. Kom även en skvätt senare på morgonen också. Men detta är som en droppe i havet då marken är snustorr långt ner.

Och värmen ska ju enligt uppgift fortsätta ännu ett tag.

Här hos mig är det just nu ändå mulet och fläktar, +25 grader så det är mänskligt just nu.


 

Maken har dammsugit lite här hemma idag. Duktig han är eller hur ? Själv softar jag vidare på min semester.

Och imorgon kommer överlevnadsbidraget från kommunen dessutom.......och så ska man betala räkningarna och vips är man åter på ruta ett (fniss). Ok så allvarligt är det väl egentligen inte, familjen ska nog överleva denna sväng också.


 

Nu får ni ha en fortsatt trevlig torsdag.....det ska jag ha i alla fall.

Kram till alla !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards