Corinas Blogg

Alla inlägg den 25 juli 2018

Av Corina - 25 juli 2018 08:55

 

Sommaren och värmen fortsätter. Vaknar till klarblå himmel och sol även denna dagen.

Dock fläktar det i alla fall men i solen kan jag inte sitta.


Bränderna härjar vidare också. Det brinner lite var stans i vårt land.

Och eldningsförbud råder, lite olika här i landet. Men varför kan man inte införa totalt elningsförbud gemensamt i detta landet ? Det brinner väl fan lika bra även om jag eldar på tomten med kol/briketter i en klotgrill !

Det sprätter runt utan att man kan hålla 100 koll.

Och ni som envisas med att pyssla med detta, är ni fan i mig helt dumma i huvudet ?

Och dessutom ha mage att lägga ut skrytbilder på fb dessutom, det är respektlöst och korkat.

Visst, det är väldigt smaskigt med grillat men för helvete, använd insidan av skallen innan det händer något allvarligt ! Kom inte å gnäll när ert hus brinner, det har hänt förr efter grillning och i dagens torka är risken ännu större. En gnista flyger långt och marken är torr långt under det gula gräset !

Så sluta upp med denna idioti att grilla oavsett.........


Själv fortsätter jag att hålla mig i skuggan och laga min mat inne i köket.

Tillför en hel del vatten och gör så lite som möjligt faktiskt.

Hemmet börjar så sakteliga att gro igen.....dammet frodas men jag orkar helt enkelt inte städa i denna värme.

Tvätta måste jag, annars skulle vi få gå nakna. Svettas ju hela tiden !

 

Maken är iväg för att lämna PK - Waranprov nu på morgonen. Innan kl 12 måste han vara hemma igen för att dottern ska till jobbet. Lite tufft att cykla i denna värme faktiskt och det rätt långt.

Sonen jobbar vidare utan gnäll, åkte kvart över fem som vanligt. Idag får han första lönen dessutom. Post Nord betalar skitlön men det är pengar i alla fall. Och sonen verkar trivas väldigt bra med jobbet.


 

Och som sagt själv håller jag mig i skuggan med en god bok och vattenflasken och mår faktiskt rätt bra ändå. Det är väldigt skönt att vara ledig !


Och en påminnelse....ge fan i grillen även om det inte råder generellt eldningsförbud överallt !


Kram till er alla !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards