Corinas Blogg

Alla inlägg den 18 juli 2018

Av Corina - 18 juli 2018 09:45

 

Jag fortsätter att försöka vara positiv i denna hetta som råder. Men det är fan så svårt måste jag erkänna.

Måste ju trotts allt utföra vissa saker här hemma. Har lagt ihop ren tvätt nu på morgonen och tvättat lite som blev kvar från igår.

Nu känner jag mig färdig kan jag tycka. Bara detta lilla fick svetten att rinna i strida strömmar.


Hade planer för min semester, men dessa planer har jag fått lägga på hyllan. Hade tänkt komma igång med min träning igen, kanske lyckas få bort några kilo. Men att träna i 30 gradig värme är då inget som jag prioriterar kan jag ju lugnt påstå.

Nu söker jag skugga, dricker vatten och läser istället och tampas med värmen som tyvärr blir extra jobbig då man drar på extra kilon som man själv orsakat. Det är inte lätt att vara människa nu, inte djur heller för den delen.

Katterna ser man knappt till på dagarna. Simba var in inatt och fick mat när jag ändå satt uppe och inte kunde sova. Han gick ut genast efter han ätit. Ulla var in och åt tidigt på morgonen och försvann ut direkt efteråt.

Dom trycker med all säkerhet på någon sval plats, mest troligt inne i lagården på gården.


Nere vid badbacken husalerar lite huggormar denna sommar så dit går jag då inte. Jag hoppas de som nyttjar badplatsen håller ögona öppna så dom inte blir bitna !


Sonen iväg till jobbet idag som vanligt och dottern ska också jobba idag igen. Får skicka fläkten med henne idag också för det blir stekhett i skrubben hon sitter i ! Och någon fläkt finns inte placerad där så luften står fullkommligen stilla trotts öppen dörr och öppen kiosklucka !

 

Nu får ni ha en fortsatt fin dag. Och kom ihåg eldningsförbudet ! 


Kram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards