Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 juli 2018

Av Corina - 17 juli 2018 10:11

 

En ny dag igen, varmare än någonsin ! Tror banne mig att det gått upp minst två solar denna dagen.

Känns väldigt bra att ha semester och veta att jag INTE behöver göra ett vettigt dugg om jag inte vill.

Sov ända till kl 07.30 idag fast jag har varit vaken flera gånger under natten på grund av värmen.

Sonen åkte till jobbet som vanligt, det hörde jag. Han åker härifrån kvart över fem varje morgon.

Ska grunna på någon typ av mat även denna dagen även om aptiten är reducerad i denna värme. Familjen vill ju trotts allt ha middag.

Tvättar lite idag eftersom kläderna börjar sina i skåparna på grund av värmen. Man vill ju byta efter ett tag när man svettas !

 

Har en äldre bekant som vi försöker finnas till hands för jag och maken just nu. Han har fyllt 89 denna vår.

Och han blev akut dålig nu just innan sommaren kommit igång. Tappade benen och är numera sittande i rullstol.

Detta betyder också att han inte kan flytta hem till sin lägenhet så just nu återfinns han på ett korttidsboende i stan och lägenheten ska avvecklas. Försöker hjälpa honom med allt detta just nu.

Och allt detta är väl lagomt roligt för honom även om han inser läget, han är inte dement så huvudet fungerar utmärkt.Och han försöker hålla humöret uppe !

Nu till något som kan verka synnerligen rasistiskt antar jag men som faktiskt är en krass sanning idag. Inget ont om invandrarna, dom är duktiga och vill verkligen jobba !

Men tyvärr, våra äldre förstår INTE vad många säger då dom skickas ut i arbete innan dom kan språket !

Och hur blir vården då man inte kan komunicera tror ni ??

Detta gör ju inte saken bättre för en person som har klarat sig väldigt bra ända fram tills nu. 

Är du gammal och sjuk är det ännu viktigare att trotts allt kunna prata med någon och förstå vad dom säger kan jag tycka även om de som jobbar menar väl hela tiden !

Detta är numera ett återkommande dilemma inom äldrevården, som någon smart idiot påstod vara ett enkelt jobb !

Jag blir bara ledsen, både för våra äldre och för vår invandrare (som inte heller har det så lätt). 

 

Dottern fortsätter sitt arbete också.....sitter i en stuga som är kokhet från kl 13 till kl 19 varje dag. Säljer lite glass och dricka plus tar betalt av de som spelar minigolf. Och inte ens en fläkt finns att använda så idag ska hon få ta med den fläkt vi har här hemma för att få det drägligt på sin arbetsplats.

 

Nu ska jag fortsätta med att göra så lite som möjligt.

Ha en fortsatt fin dag i hettan.

Kram till er alla !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards