Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Corina - 8 juli 2018 08:40

 

Söndag morgon och ledig. Dricker kaffe och sitter bevisligen här framför min dator även denna morgon.

Morgonen bjuder på sol och blåst som vanligt. Nu börjar jag sakna lite regn faktiskt. Fast blåsten är ju bra eftersom inte en enda ohyra existerar här hos mig, dom blåser formligen bort.

Varmt blir det däremot inne med all denna sol, spelar ingen roll om fönstret står på vid gavel faktiskt.

Och följdaktligen sover jag som en kratta.

 

Annars är allt så bra så kan jag tycka. Visst, kroppen gnäller som vanligt men det blir ju knappast bättre av att klaga. Allt rullar på med andra ord.

Tvättade igår och tvättningen går vidare idag. Trillade in lite sängkläder nyssens i tvättstugan och mina arbetskläder snurrar just nu. Vill ju inte jobba naken nästa vecka.

Sex arbetsdagar kvar till semester ! Oj vad det känns bra att veta det. Ska bli skönt med semester nu.

 

 Funderingar om olika saker har jag, som vanligt. Men allt som oftast väljer jag att knipa igen eftersom man oftast får väldigt mycket ovett från alla håll om man vågar yppa sina funderingar.

Man ska helt enkelt inte avvika med sina åsikter tydligen. Att tycka eljest har blivit väldigt fult.

Och alla är så väldigt lättkränkta.


 

Fotbolls-VM går just nu av stapeln också. Inne i sista svängen för tillfället.

Och det är ju inte bra det heller för det stör väldigt många också, att man visar matcherna på ettan och fyran när dom går. Slutspelet visas dock på en kanal i taget, aldrig två matcher samtidigt.

Det suckas och stönas över detta och jag blir bara full i skratt faktiskt.

Jag gillar inte dessa alla såpor, Bonde söker fru och Lets Danse bland annat som väldigt många tydligen tycker är såååå bra ! Blir bara less, men vet ni vad jag gör åt det.....jepp jag byter helt sonika kanal. Hur enkelt som helst.

Och finns inget att titta på kan jag ju göra något helt annat, handarbeta eller läsa en god bok.


 

Och så har jag ju min dator att pyssla med och mitt favoritprogram Paint Shop Pro.

Och jag borde väl ut och fotografera lite också kanske......får se vad jag hinner under semestern. Kanske kan bli några fotografier också.


 

Ni får fortsätta att ha en härlig söndag. Jag ska fortsätta njuta av denna lediga söndag.

Kram till er alla !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards