Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 juni 2018

Av Corina - 21 juni 2018 08:28

 

Ja imorgon är det midsommarafton. Tänk vad tiden går.

Första semesterperioden startade i måndags. Det har snart gått en vecka redan.

Midsommarvädret ska tydligen bli som vanligt, ostadigt och kylslaget. Och för min del har det väl egentligen ingen betydelse. Kommer att tillbringa helgen här hemma i lugn och ro. Planerar inget speciellt.

Imorgon jobbar jag till kl 12 men är sedan ledig resten av helgen. Blir skönt.

Tre veckor kvar till min semester.


 

Sonen jobbar på och vad jag förstår går det bara bra. Nu stundar tre lediga dagar för hans del.

Han är i alla fall glad som en speleman ! Och 20 år har han hunnit fylla också min lille pojk !


 

Andra funderingar, jo Umeå kommun ska fixa fler cykelöverfarter i stan. Och ok för min del men man borde nog se över fler lagar runt cyklingen också tycker jag. Många cyklister stormar fram i vansinnesfarter totalt blinda och framförallt döva eftersom dom pluggat öronen med musik ! Bilförare får inte fickla med telefonen när dom kör och det är ju helt rätt, men cyklisterna får framföra sina fordon i vansinnesfart totalt dövade.....borde vara förbjudet att plugga öronen när man cyklar ! 


   

Annars händer det väl inte så mycket spännande. Jag planterade blommor igår på jobbet. Nu får vi väl hoppas att dom tar sig också vad tiden lider. Kan ju vara trevligt med blommor på altanen för våra äldre om det nu blir lite mera värme så vi kan sitta ute med dom. Den senaste tiden har det ju varit lite kyligt och blåsigt vilket inte uppskattas.


         

Idag lyser i alla fall solen men det blåser som vanligt.

Får önska alla en fotsatt härlig Torsdag och även en Glad Midsommar till er alla !

Kram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards