Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 3 april 2018

Vardag

Av Corina - 3 april 2018 08:20

 

Så var det då åter vanlig vardag då. Känns ganska fint att helgen är överstökad även om Påsken inte betyder samma hysteri som julen.

Ute lyser solen även idag, men man har förvarnat om sämre väder igen med snö. Jaja, det är ju april så än kan det komma mera snö.

Jobbade igår kväll och jobbar även denna kvällen. Men sedan har jag två lediga dagar igen inför ännu en arbetshelg.


Sommarens scheman kämpas det med på jobbet. Jag både ser fram emot sommaren och inte......

Att få vikarier verkar vara nästan hopplöst idag. 

Någon intelligent person kläckte ju ur sig att detta jobb med äldre är enkla jobb........idiotuttalande minst sagt.

Och visst finns det de som verkligen vill jobba, helt klart MEN de som verkligen vill jobba faller på bristande kunskaper i språket. Det är trist att måsta säga nej till vikarier på grund av att kommunikationen helt enkelt inte går att lösa men tyvärr är det den krassa sanningen.

Flera gånger har det påbörjats inskolning av hur trevliga vikarier som helst men efter ett tag har det visat sig att dom helt enkelt inte förstår instruktioner när man pratar Svenska.......man försöker använda sig av det enklaste när man inskolar och det verkar som om dom förstått det man säger men det visar sig att dom inte förstått något alls i slutänden. Och det blir så väldigt fel....för alla....det är så tråkigt........

Och man blir nästan stämplad som rasist när man då måste stoppa dom från jobbet.......men det handlar ju inte om det....det handlar ju om att det ska ges en god och säker vård, eller hur ??

Ingenting är enkelt längre.........

Nåja, allt brukar ju lösa sig. Torde väl göra det även denna sommar även om det inte kommer att bli enkelt det är då en sak som är säker !


 

Nu får jag önska alla en fin dag.

På återhörande en annan dag.

Kram !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards