Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 mars 2018

Av Corina - 15 mars 2018 08:12

 

Solen lyser för fulla muggar men det blåser kallt ändå.

Som vanligt vaknar jag tidigt även när jag får sova en stund extra på morgonen.

Jobbdag till kl 21 även denna dagen är det.

Kvällen igår flöt på bara bra, lugnt och behagligt och jag hoppas på lika denna kvällen.


Har inget planerat innan jag ska till jobbet. Försöker undvika att planera saker de förmiddagar jag är ledig. Får hinna det som ska göras på mina helt lediga dagar.

Går mot helg igen, en ledig helg från jobbet. Lördag kommer att försvinna till att sitta på ett politiskt möte hela dagen. Känns lite surt att offra en av mina väldigt få lediga lördagar till detta men samtidigt kanske det kan ge något också. Vi får väl se.......det där med politik har jag liksom börjat tappa hoppet om kan man väl säga.

Inte mycket som blir bättre i vår värld kan jag tycka idag.


Innan nästa vecka måste jag till apoteket, annars står jag utan medicin på måndag. Får bli morgondagens uppgift när jag slutar jobba (slutar kl 12 imorgon).


På jobbet har vi startat igång att planera sommarens scheman. Det är typ 18 veckor som ska planeras inför sommaren och semestrarna. Ett rätt hyfsat projekt som vanligt. Dels vill man ju själv ha skapligt schema då man ska jobba och man vill ju att ens vikarie ska få bra schema också.

Man gruvar lite inför sommaren som vanligt men det brukar ju ändå gå ganska så bra även om det kan vara lite kaos emellanåt. Det blir ju inte riktigt som när gammal och van personal jobbar vilket också våra tanter och farbröder märker av. I år jobbar jag första perioden, har sålunda sen semester. Känns fint att ha sen semester tycker jag även om semestern är efterlängtad oavsett när den infaller. Lite extra längtar man efter ledighet när man jobbar heltid kan jag tycka. Kroppen blir sliten....och yngre blir man ju inte heller........och jobbet är som alltid tungt både fysiskt och psykiskt när man arbetar med äldre och dementa. Men å andra sidan är det ett fint jobb ändå, man gör nytta och kan göra någon annans dag så mycket bättre, varje dag :)


Ha nu en fortsatt härlig torsdag var du än befinner dig och vad du än ska göra denna dagen.

Kram till er alla och på återseende, hoppas jag !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards