Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Corina - 10 juli 2017 08:56

 

Igår var det en riktigt fin dag......ja helgen har ju varit ovanligt fin tycker jag.

Idag vaknar jag till mulet och blåst igen och regn. Man varför klaga ? Har ju tak över huvudet i alla fall.

 

Fast i ärlighetens namn, nog blir man lite piggare när solen lyser ?

Även om jag inte uppskattar stekhett väder ger dock lysande sol lite extra energi.

Men trotts sommaren lite taskiga väder vill jag ändå hålla mig här hemma och jagar inga billiga resor till utlandet. Den biten överlåter jag till andra.....som har råd.

 

Och jo jag har fotat lite denna semester, även om det mest handlar om motiv närmast gården.

Några fina foton har det väl blivit fast nog är man synnerligen ringrostig. De flesta fotona har jag kastat i sopkorgen faktiskt.

 

Ulla är en rolig liten dam. När man är ute finns hon inte långt bort och tar man en sväng i omgivningarna följer hon gladeligen med och hon pratar också.

 

For förbi en kille som cyklade och hade hund med sig......måste ju kollas ordentligt vad det var !

 

Sommarblommor. Just dessa har snart blommat färdigt för denna sommar.

Tänk vad tiden går fort ändå. Jag har idag startat min sista semestervecka. Känns lite vemodigt faktiskt.

Att ha tidig semester har sina nackdelar kan jag tycka. Men tyvärr väljer man ju inte själv.

Men nästa år har jag andra perioden, känns bra att veta även om mycket kan hinna hända på ett år.

Och jag har sparad semester som jag planerar att nyttja under hösten. Klart som korvspad att jag ska ha en veckas höstsemester ! I oktober kanske det blir bra, vi får väl se.

 

Avslutar dagens blogg med en bild på Ulla.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards