Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Corina - 24 februari 2017 10:00

 

Vintern återkom. Och det snöar fortfarande hos mig denna dagen. Och inte är jag förvånad över det heller. Fortfarande har vi februari, vintern brukar sällan ge sig förrän påsken passerat. Så det är bara att gilla läget och trotts allt är ju snön väldigt vacker kan jag tycka. Att det måse blåsa är väl ett minus kan jag anse. Blåsten lockar fram det sämsta i mina leder. Men det är bara att bita ihop.

Sover alltid lite sämre när vädret är som det är nu, lite kallt och blåsigt. Men denna natten har jag med medicinens hjälp fått sova väldigt bra. Fick sova fem timmar på raken och det är lite ovanligt. Nackdelen blir att jag ligger väldigt stilla dessa nätter så jag är lite extra stel när jag vaknar. Men det löser sig när jag varit uppe ett tag och kommit igång.


 

Startar ännu en arbetshelg idag kl.12.15 Ska nog gå bra det med antar jag. Har delad tur på söndag vilket alltid känns trist. Men med vårt nya schema kommer dessa turer inte lika ofta. Positivt det !

Avdelningen fullbelagd nu igen, så länge det varar. En ordentlig förkylning har härjat på avdelningen bland de äldre och det märker man tydligt. Efter en sådan omgång försämras många ! Dom är sköra de äldre ! 


 

Nu önskar jag er en trevlig helg !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards