Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Corina - 3 januari 2017 09:53

 

Man vill ju vara positiv inför ett nytt år. Allt är ju trotts allt oskrivet.

Men nog finns det en hel del tvivel och osäkerhet ute i världen att fundera över kan jag tycka.

Spaltkilometrar skrivs om allt våld i vår värld, det bara ökar och ökar. Vårt eget land är inte säkert längre !


Hur kan det komma sig att allt eskalerar här i landet ??

Är vi så väldigt naiva vi Svenskar ??

Vi öppnar våra armar och bjuder gladeligen in människor som flyr från hemskheter och det är väl helt i sin ordning kan jag tycka. Man ska hjälpa varandra, eller hur ?? Vart man kommer ifrån har väl ändå ingen betydelse kan jag tycka.

MEN jag blir allt mera försiktig i allt detta måste jag erkänna. Vad är tacken för att vi försöker hjälpa hela världen ???

Varför plockar man med sig kriget hit, fortsätter att med vapen ge sig på varandra när man äntligen kommit till ett land som inte är krigshärjat ???

Jag begriper det helt enkelt inte !!!!!

Jag kan inte heller förstå det svenska rättsväsendet som verkligen inte tycks fungera alls.

Man står liksom handfallna inför allt detta som nu sker.

Och man kliar sig i huvudet och förvånas över att rasismen frodas......jag är inte alls förvånad däremot verkligen oroad över hur allt utvecklats. Det är skrämmande !


Många är de invandrare som är skötsamma och väldigt väldigt tacksamma. Ska dom straffas för att de som syns inte kan sköta sig ???

De som inte sköter sig, de som utför kriminella handlingar, har dom inte förverkat sin rätt till hjälp ???

Borde det inte vara dags att se sanningen, om än bara lite i alla fall ?

Borde man inte kunna skicka hem de som inte kan fungera i ett normalt samhälle så övriga får den lugn och ro dom har rätt till ???


Jag skiter fullständigt i vart en människa kommer ifrån, vilken hudfärg eller religion personerna har.

Däremot blir jag väldigt frustrerad över att de som är kriminella och bråkiga tycks ges alla förmåner medan de som är skötsamma och verkligen vill få ett nytt liv inte ges en chans.


Vårt trygga land är inte tryggt längre, inte för någon, inte ens för de som verkligen vill känna trygghet !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards