Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Corina - 3 juli 2016 09:54

 

Juli månad har kommit. Två veckor att kämpa tills semestern.

Vädret kunde ju ha varit trevligare men man har ju inget val mer än att gilla läget.

Solen kikar fram mellan molnen men det blåser ordentligt. Och blåsten är det värsta jag vet.

Igår kom det regnskurar som hette duga ! Så ordentligt att tv:n inte fungerade under hela eftermiddagen.

Turligt nog lugnade det ner sig innan fotbollen igår kväll   .

Om ingen visste så är jag ju en sån där som tittar på sport och helst fotboll då och det hade verkligen varit trist att missa Tyskland-Italien igår.

Tyskland tog sig vidare på straffar. Lite trist när det slutar med straffläggning och speciellt när båda lagen var totalt värdelösa på straffläggning dessutom.


 

Sonen gjorde stan tillsammans med kompisar på fredag kväll.

Och eftersom han nyss fyllt 18 skulle det ju testas en del. Tur att han dock är förståndig.

Han testade naturligtvis alkohol, jag hade inte förväntat mig något annat men inget sjöslag blev det.

Och han skickade lugnande SMS till hönsmamman under kvällen   .

Inte klokt vad tiden går fort !

Och igår hämtade vi hem honom från kompisen utan missöden !


 

Min arm/axel trilskas fortfarande. Har långt ifrån 100% rörlighet i den. Men den värker mindre i alla fall.

Jag kämpar vidare med den. Tränar lite försiktigt med det program jag har sedan förra svängen och det ger resultat även om det går långsamt. Och har blivit duktig på att använda bättre förflyttningsteknik när jag jobbar också. Vi får väl se hur det artar sig. Fem veckors semester kanske gör underverk ! Om inte får jag väl kontakta min läkare efter sommaren.


 

Nu ska jag försöka hitta på något ätbart till middagen också.

Igår åt vi ju Tacos.....tror jag ska vara lat idag och välja spagetti och korv.


Ha nu en fortsatt fin Söndag.

Kram   



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards