Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Corina - 20 juni 2016 07:42

 

Kom hem från jobbet igår kväll och ordningen återställd.

Åter vågar sig Ulla in igen som vanligt och hon verkade synnerligen nöjd över detta !

Hon har dock som vanligt varit ute inatt och kommit in på morgonen för frukost och sedvanligt morgonmys/lek.


Dock fick jag ett gott skratt åt Zimba denna morgonen. Kom in som vanligt och ställde siktet mot matskålen. Väl framme tvärnitade han och satte sig och tittade på skålen med misstänkt min. Jag var ju bara tvungen att kolla vad som stod på. Och i skålen låg en av dotterns hårsnoddar....förmodligen ditlagd av Ulla som ständigt bär runt på dessa snoddar. När jag plockat bort den började lejonkungen sålunda att äta. Ja man kan ju inte äta med främmande objekt i skålen, eller hur ?


En ny vecka har startat fast vet inte riktigt om jag känner mig possitiv dock.

Ett tandläkarbesök står på schemat....och det hatar jag !

Måndag betyder också att jag måste tvätta, blir i eftermiddag. Och jag har ett möte ikväll, får se om det blir något möte, beror lite på hur det känns i munnen efter tandläkarbesöket idag.

Sedan har jag tre arbetsdagar igen. Ledig fredag (midsommaraftonen). Jobbar sedan lördag, söndag, måndag och tisdag. Och det ser jag inte fram emot måste jag säga.

Semesterperioderna har sålunda kommit igång kan man väl säga. Och det är alltid tungt att jobba första perioden då alla vikarier kommer lite otränade sedan inskolningen.

Om fyra veckor startar min semester, lär behöva första veckan till att hämta andan och vila.


Önskar alla en trevlig måndag i alla fall.


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards