Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2016

Fredag

Av Corina - 17 juni 2016 08:53

Fredag och ska starta ännu en arbetshelg igen.

Har just varit ut med mat till Ulla eftersom hon vägrar komma in när hund finns i huset.

Har väldigt dåligt samvete för detta då vädret verkligen är skit sedan igår eftermiddag. Men går jag inte ut med mat till henne får hon  ju inget så har inget att välja på med andra ord.


Kaffemaskinen var ett synnerligen bra köp tydligen. Används synnerligen flitigt måste jag säga. Och idag när jag var sist upp hade jag blivit utan påtår om jag inte haft maskinen att ta till. Så ibland är det inte så dumt att vara lite slösasam som vi brukar säga !


Det är inte ofta jag ser fram emot arbetshelg.......men denna nästan längtar jag efter. Det är just nu lugnast att jobba tycker jag. Är jag konstig som blir less på huset fullt efter några dagar ??

Ja om det nu är så får det vara så för less är jag faktiskt, känner ett behov av att kunna koppla av i lugn och ro.


Önskar er alla en trevlig helg.

Ses efter helgen.  

 
 
Ingen bild

Ljusletaren

17 juni 2016 12:20

Så underbar djurbild! Gillar verkligen dina bilder med djur och kan det vara för att jag tycker som mycket om djur *ler*

Stackars Ulla ... har hon någon kattkartong att bo i på bron tills vidare? Har du någon transportkorg som hon annars kan vara inne i eller ... Tur att det är sommar i alla fall trots att det regnar. Fast regn behövs så torrt i markerna som det är.

Tycker om att höra om dina fina köp som du och andra är nöjda med *tumme upp*

Koppla av i lugn och ro kan inte alla så grattis till att du har den förmågan. Har nyss skrivit en text om hur nyttigt det är att varva ned med mera.

Snart får du ligga och vifta med tårna och sucka av glädje över att nu är ordningen återställd *skrattar gott*

Önskar dig en bra arbetshelg/ kram

Corina

18 juni 2016 05:23

Jo vi har ju byggt ett katthus som står på altanen så hon har det nog egentligen ganska bra men saknar naturligtvis kontakten och myset här inne. Haha jo på söndag när jag kommer hem är ordningen återställd ;) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards