Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Corina - 16 juni 2016 21:26

Så har dagen övergått till kväll då.

Suckar lite och konstigt nog börjar jag liksom längta till jobbet........

Folk överallt här hemma, det pratas och skränas och man ryms nästan inte i sofforna.

Och inte får man se vad man vill på Tv heller.....

Jisses vad jag knölar, eller hur ?

Jepp håller med.

Men jag vill ha lugn och ro, jag vill rymmas i soffan utan att nästan ha någon i knät och jag vill kunna se det jag gillar på Tv.


 

Och både Ulla och Zimba blir undanskuffade.

Jo jag tycker om hundar, så även denna hunden såklart men ibland är hon bara för mycket !

Man får passa så hon inte gör utfall mot katterna, bara dom går förbi i lugn och ro.

Lite irriterande !

Nu har katterna i alla fall gått ut, båda två och lär nog inte komma in förrän imorgon bitti för att äta frukost och sedan gå ut igen. Känns så trist när det regnar och blåser ute dessutom ! I normala fall skulle dom med all säkerhet legat inne en kväll som denna.  


 

Och än är det några dagar kvar innan lugnet återkommer här hemma.

Men som sagt, jobbar helgen och det är länge sedan jag verkligen längtade efter att gå till jobbet.


 

Nåja, nu lite te och sedan försöka sova lite.

Kram på er !

Av Corina - 16 juni 2016 11:02

Så blev det torsdag igen enligt almanackan.


 

Hittills en lite ovanligt vecka. Ledig idag igen då. Men sedan jobbar jag hela helgen igen då.

Och huset fullt ända tills söndag har vi. Lite typiskt då jag ska jobba helgen och vill ha chans till vila och återhämtning mellan arbetspassen.

Samtidigt är det ju tur att vi har det relativt lugnt på avdelningen just nu.


Tufft för katterna är det i alla fall att måsta stå ut med en grinig gammal hund. Ulla håller sig för det mesta undan även om hon kommer in för att äta. Men hon sover inte inne som hon brukar. Zimba begriper inte varför hundskrället är så sur, han vill ju hälsa och vara social. Det är inte lätt alla gånger och vi männsikor får vara på vår vakt lite så inget otrevligt händer.


 

Besiktat min lilla bil idag. Gick fint. Ett år till nästa gång då.

Sedan var jag och handlade inför helgen.....äta måste dom ju göra även om jag jobbar.


Resten av denna dagen kommer jag inte att göra något vettigt alls. Städa ids jag inte med huset fullt. Liksom inte lönt. Det får bli när alla åkt hem till sitt.

Middag ska jag väl försöka fixa till, kotletter är planen i alla fall. Får se hur det går :)


 

Nu får ni ha det så bara bäst tills vi hörs en annan dag.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards