Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Corina - 9 januari 2016 08:17

Ja så blev det lördag igen då.

Ledighelg dessutom.

Jobbat två dagar nu efter tre dagars sjukskrivning. Och jodå det gick väl ganska bra ändå. Bättre än vad jag trott faktiskt. Men nog kändes det i kroppen när jag gick hem igår kl 16.


 

På agendan denna dagen står ett besök på Coop igen för att handla.

Går åt en del när barnen är hemma.

Dottern började skolan igår och det hade gått bara bra vad jag förstod. Nya regler för mobiltelefonerna startas det också med på skolan nu. Det kan nog vara befogat faktiskt. Undervisningen måste ju fungera ändå !


Man gormar om detta hos oss också. Men herre gud, vi vuxna borde väl ändå klara att hantera detta utan förbud !

Jag har min telefon i fickan, alltid men oftast ljudlös ! Och jobbar jag kollar jag inte telefonen. Kollar jag är det under kafferasten och lunchen. Kan ta upp den och kolla klockan ibland då jag inte får ha armbandsur på jobbet. Ibland visar jag någon bild när jag sitter och umgås med någon boende vilket faktiskt alltid är uppskattat.

Att min telefon skulle inverka negativt på mitt jobb är ju fan skitsnack !


 

Idag är det bara -18 grader, rena värmeböljan   .

Yllesockar är rätt härligt att ha kan jag upplysa om. Och igår kväll eldade vi i öppenspisen. Verkligt skönt när det är kallt ute.

Nu ska det skrivas lista över vad som ska handlas och sedan grunnar jag på vad vi ska äta till middag. Men det torde väl lösa sig med tiden. Ungdomarna torde nog ha vissa önskemål som vanligt.

Sedan måste jag kolla om min kamera är laddad då jag ska dansa ut julen imorgon eftermiddag i Tavelsjö.


Ha nu en fortsatt härlig lördag !


       

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards