Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

God morgon tisdag

Av Corina - 24 november 2015 07:56

Ja så blev det tisdag då igen.


 

Och jajjamensan, en månad kvar till julafton är det idag.

De allra flesta börjar prata lyriskt när man nämner julen. Jag vet inte men det gör inte jag.

Jodå det är fint med julsaker och ljusen och den biten men gillar inte julen ändå.

Trotts detta så kommer den ju punktligt vid samma tid varje år !

Liksom många andra år så jobbar jag julen. Så är det ju när man valt ett yrke inom vården.

Denna gång slipper jag jobba kväll på julafton i alla fall.

Ska leta fram ljusstakar och stjärnor under veckan och försöka få upp dom innan söndag. Får se hur det lyckas.


 


För övrigt så händer det väl inte så mycket spännande hos mig.

Ledig var jag igår. Tvättade och städade lite som vanligt.

Det var kallt hela dagen igår.

Besökte tandhygenisten på kvällskvisten, hade tid kl 17.30 Överlevde som vanligt.

Ett besök på media markt också för nya lurar till Alma. Hennes hade havererat och så kan man ju inte ha det enligt henne då.

Efter besöket hos tandhygenisten blev det skräpmat igen. Dottern fattade beslutet och varken jag eller barnets far protesterade för alla var vi hungriga klockan halv sju på kvällen.


 

Vintern kom till oss men ska enligt väderleken försvinna det närmaste dygnet tyvärr.

Trotts att kylan inte gynnar mina leder gillar jag vintern.

Jag vill ha snö och minusgrader så det knarrar under skorna, inte regn och halka. Men tyvärr bestämmer man ju inte riktigt över vädret. Just nu ligger det runt +- 0 grader hos mig. Igår kväll var det -15 i alla fall.


 

Jobbar vidare i mitt paint shop pro.

Både vanliga bilder och animerade blir det.

Vissa blir riktigt bra om man nu får tycka det om sina egna alster vill säga.

Hemsidan har fått en uppryckning i alla fall. Där hittar ni allt jag fått till sedan jag återfick mitt program och kunde börja jobba i det igen efter flera års uppehåll.


 

Nu avslutar jag bloggandet för idag.

Klockan tolv startar ännu en ny arbetsdag för min del.


Vi ses en annan gång !

 


 
 
Ingen bild

Ljusletaren

24 november 2015 09:09

Gör din egen juj via att ha knytkalas eller ät det ni känner för. Alla köper en julklapp för en viss liten summa som ni spelar om sen. Så klart att barnen kanske behöver få något annat. Det viktigt att ni känner att det julafton utan stress och press. Hellre lite dammigt i hörna bara ni själv vill umgås och ha kul. Barnen är halvvuxna och vips så har de flyttat. Umgås, ät och sluta med hetsen som många har. En lugn personlig jul lever alla länge på. Var rädd om dig/ kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards