Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 september 2015

Mitt i veckan igen !

Av Corina - 30 september 2015 08:10

Onsdag sålunda !

Vad gör man en sån här dag då ? Jo jag ska jobba såklart, till kl.20 ikväll.

Men jag har sovit ovanligt bra. Vill ha fullmåne oftare för jag verkar sova som bäst då.

Tvärt emot alla andra tydligen.


 

Bilden idag hör väl egentligen inte alls till det jag tänkte skriva om men bloggen blir ju så mycket trevligare med någon liten bild. Bara som dekoration. Gillar dessa två gynnare i alla fall som följer Åke när han säljer sin honung.


Igår kväll var det ju dags för ännu en stödgala i TV. Såg väl någon snutt men valde att byta till fotboll istället.

Blir lite uttråkad av stödgalor faktiskt.

Men jag tror mig veta varför dessa stödgalor måste till.

De förmögna måste också få en chans att inse att dom måste öppna plånboken !

För vi som inte har så mycket hjälper ju redan med de små medel vi har !

Detta är i alla fall min övertygelse.

Jag gav inget igår eftersom jag sedan länge lämnat mitt bidrag, helt utan uppmaning från någon gala.


 

Nu på morgonen läste min make något som fick mig att fundera också.

Hybridbil....till salu såklart, 400.000 kr ! Jahaja och vem av oss vanliga löntagare kan ha råd att skaffa en sån även om vi skulle vilja ???

Och så funderar dom varför vi protesterar över att man ska höja bränslepriserna för oss......  .

Dagens politiker är ju vrickade emellanåt, eller ??


Gårdagen slutade som sagt i soffan framför TV:n med en god kopp te på bordet.

Tvättade och handlade igår. Kännde mig yrslig hela dagen så jag tog det lite lugnare än vanligt igår.

Känns bättre idag. Kanske hade jag sovit för lite och druckit i minsta laget några dagar. Jag vet inte. Men tillförde extra vätska igår och vilade extra och har sovit som ett barn denna natten.


Nu får jag önska alla en trevlig Onsdag så höres vi en annan gång   



 
 
Bengt

Bengt

30 september 2015 12:48

Trevliga gynnare! Skulle gärna vilja köpa din honung, men du är ju inte här i närheten.Jag såg på den, men inte under den tid jag såg på en film.
Men det kan synas vara dyrt. Men när man räknar på det hela så är det de rika som har råd som ändå handlar billigast i det långa loppet!
Kram från Bengt!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ljusletaren

30 september 2015 13:12

Men så söta, pigga och glad figurer. Attans att han inte säljer honung här så jag fick köpa och fick dessa figurer. De är en glad vitaminbomb och var rädd om dem.
Galor ... som vanligt är det de med små medel som ger. Så brukar vi också säga som ni säger. De som har stora börsar ger de något? I så fall ska de vara jättestora och de får då reklam hur snälla de är och alla glömmer hur de annars skor sig.
Jag med är less på alla dessa tiggande galor även om det går till dem som behöver.
Bra att du var rädd om dig igår när du mådde lite halvdant. Hoppas att din arbetsdag blir bra i alla fall/ kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards