Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Corina - 24 september 2015 07:39

  Ja så är det ännu en dag att ta emot.

I skrivande stund är jag helt ensam här hemma. Är rätt tyst och behagligt måste jag erkänna.

Var ju och hämtade sonen i Vännäs igår för att han hade ett besök på sjukhuset att göra.

Har fått den kontakten via skolan för att ta tag i sin övervikt. Han ville själv ha den kontakten.

Och över sommaren har detta gett fina resultat, han har tappat nästan 10 kg !

Detta bara genom att minska sitt sockerintag och minska matportionerna lite ! Han har varit hur duktig som helst tycker jag i alla fall.


Medan han och pappa besökte sjukhuset passade jag på att handla på Coop. Jag fick ju vänta en god stund på dom också men vad gör det ? Tog en kopp kaffe och satt i lugn och ro och kikade på folk. Träffade en del bekanta och pratade bort lite tid också. Rätt behagligt att bara sitta där med sin kaffemugg och må bra !

Det regnade ordentligt igår eftermiddag måste jag säga.

Gick liksom inte att missa om man säger så. Mycket vatten på vägen när vi åkte hem. Blev att köra lite lugnare än vanligt. Märktes att fler faktiskt lättade på gasen i regnet.

Idag är det mulet också men håller upp än så länge.


Idag är det åter dags att jobba då. Ännu en kväll på jobbet med andra ord.

Börjar min dag kl.11.45 och slutar kl.20.00

Får se om det i jobbet blir ett sjukbesök eller om någon annan tar på sig den resan i eftermiddag.


Nu ska jag bara vara fram till att jag ska åka till jobbet hade jag tänkt mig.

Passar på när jag ändå är ensam.


Ha nu en härlig fortsättning på denna torsdag   .


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards