Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Måndag

Av Corina - 24 augusti 2015 08:24

Ja så var det måndag igen då.

Måndag kommer lite för fort när man har ledig helg tycker jag.

Ja och ledig vet jag inte riktigt. Nog är det väldigt trevligt med huset fullt av trevligt sällskap. Men ibland känns det lite tungsamt också.

Nåja nu är det nya tag som gäller. En sexdagarsvecka står framför mig på jobbet.

Fem av dessa sex dagar jobbar jag kväll dessutom. Så något familjeliv lär det ju inte bli tal om   .


 

Tillverkade detta armband igår. Pärlorna är hematit, riktigt riktigt fina pärlor !

Meningen är att detta ska stanna i min ägo, åtminstone i första hand. Sedan får vi väl se. Av den anledningen hamnar detta inlägg inte under mina smycken !

 

Blev ett par örhängen till armbandet också. Men där var pärlorna slut. Funderar på att köpa fler pärlor så jag kan göra mig ett halsband också. Just hematit är väldigt vackert tycker jag. Hematiten finns även magnetisk.

 

Detta halsband i lila sötvattenpärlor gjorde jag till mig själv också för att ha till vardags.

Brukar hänga mina ringar runt halsen när jag jobbar och vill ju på samma gång va lite fin   .


Helgen har gått åt till lite umgänge med gäster. Jag har tvättat en hel massa och jag har jobbat med smyckesbeställningar.

Två halsband och ett armband som skulle symbolisera mamma och barn.

Blev mammaänglar och barnänglar och kunden var väldigt nöjd (tror jag).

Beställningen är betald och jag har idag postat den med snigelposten som vanligt.

Även en annan beställning är skickad idag till en bloggvän på en annan blogg som jag har. Så det har varit en rätt bra helg tycker jag.


Vaknade inatt också efter att ha drömt väldigt konstigt.

Drömde om mamma och hennes föredetta sambo (som för övrigt också är avliden).

Allt kändes så väldigt konstigt när jag vaknade. Allt var så väldigt verkligt.

Vet inte hur jag ska tyda detta faktiskt.

Väljer att tyda det som att mamma träffat sin föredetta sambo och att dom båda har det bra.

Känns bäst så. Jag vet inte hur jag annars ska tolka denna dröm. 


Nu får jag i alla fall önska alla er som läser en trevlig måndag. Hoppas ni får en bra start på denna nya vecka.

Vi höres en annan dag   .

 
 
Spanaren

Spanaren

24 augusti 2015 11:20

Du har blick för detta med vackra smycket *sant* Hematit är bara så vackert! Hoppas att du får många, många beställningar till.
Underbar tolkning på din dröm plus att de ville att du också skulle veta att de har det bra där de är.
Var rädd om dig kära vän/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

24 augusti 2015 16:51

Hur hinner du med att göra så mycket smycken då du arbetar heltid?
Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Corina

24 augusti 2015 16:56

Har ju lediga kvällar och enstaka kediga helger och ibland sover jag illa .

 
Susanne

Susanne

25 augusti 2015 16:59

Men oj så vackra smycken du gjort!
Jag är helt kär i dom.
Vill gärna ha många armband men har svårt att hitta eftersom jag har så himla smala handleder.
Jag jobbar också sex-dagars vecka varannan vecka. Men tack o lov inga kvällar. Men det sliter på kroppen samtidigt som jag uppskattar den där dagen mitt i veckan som jag får rå om mig själv här hemma! :)
Hoppas du får en skön kväll når du kommer hem!
Kram! ♡
Susanne

http://Www.kolonilotta1.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards