Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Corina - 24 juni 2015 12:58

Börjar inlägget med en bild på Ulla.

I samma veva funderar jag om en blogg skriven av en snart 51 årig mentalskötare verkligen kan vara något att läsa. Jag menar vem kan få ut något av att läsa om mina dagar, som inte är speciellt intressanta.

För det mesta handlar det ju om min vardag, och den är då rakt inte spännande för fem öre kan jag tycka.

Jag tvättar och städar lite. Lagar mat, jobbar.

Hur spännande är de då ?

Som avbrott plockar jag fram kameran, inte lika ofta nu som för något år sedan. Och fotona är väl inte de bästa alla gånger heller. Ja i mina ögon då är det väl bäst att lägga till !

Ibland fotar jag smycken jag gjort, vilket är väldigt länge sedan nu. Har nog inte tillverkat något nytt på snart ett år.

Jag deltar på lite arrangemang som hembygdsföreningen ordnar. Sitter ju i styrelsen dessutom.

Sitter även med i Centerkvinnorna i Tavelsjö men är inte speciellt aktiv och jag har inget politiskt uppdrag i kommunen heller och vill inte ha det.

Skriver lite om böcker jag läser, oftast kriminalromaner. Även denna syssla går ju i vågor. Just nu läser jag Fallet skriven av Michael Connely. Har bara hunnit några sidor men den verkar väl helt ok.

Men för det mesta arbetar jag ju, jobbar heltid numera dessutom så det hinns inte med så mycket spännande. Efter en arbetsdag behöver man liksom vila inför nästa arbetsdag, typ.


   


Ok nu har jag i alla fall semester och en sprillans ny dator som bara är min. Och då är det ju lättare att blogga också......om allt och inget så att säga.

Och kameran har dammats av ovanligt ofta eftersom jag till min nya dator införskaffat helt nytt fotoprogram som fungerar som jag vill. Och genast blir ju bloggen lite bättre. Även om texten är trist så kan jag i alla fall leverera lite bilder till de som eventuellt orkar läsa min blogg   .


Nu ska jag ta och hitta på något superspännande igen   . Jag ska hänga tvätt.

Ha nu en fortsatt härlig onsdag       

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards