Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Corina - 21 juni 2015 08:45

   Detta är vår katt Zimba. Han är som en liten hund även om han bevisligen klättrar aningen bättre än en hund och så jamar han ju   .

Jag gick en liten runda bara ute på tomten igår och Zimba gjorde mig sällskap.


Men idag är det då en ny dag, söndag.

Och nya friska tag är det.

Friluftsgudstjänst med fika på Sundlingska gården står det på agendan. Ska vara där kl 17.15 för att förbereda fikat. Gudstjänsten börjar kl 18 och brukar vara en lättsam variant.

Och sedan är det Gammeldans i Logen efter det. Det lärs ut schottis denna första danskväll för året.

Blir väl kvar en stund för att fota lite i alla fall. Dansen står jag över då jag fortfarande känner mig lite lätt yrslig, fast det har blivit bättre den där yrseln.


           


Maken bakade två sockerkakor igår till kyrkfikat och det ska bakas en till idag är det tänkt. Fikat måste ju räcka och blir vädret bra lär det komma en hel del folk.


   


Solen kikade fram i lövverket på vår stora gårdsbjörk. Rätt mysigt att stå under den och kika ovanför sig.


     

Väldigt gott om dessa solar är det !

Hela åkrar är fulla, gillar dom. Blir liksom glad av de gula solarna även om dom räknas som ogräs.

Dom hör till sommaren !


 

Sista bilden för denna gången. Zimba i gröngräset.

Återkommer med dagens bilder i annat inlägg såklart och berättar om kvällens händelser   .


Tills dess får ni alla ha en härlig Söndag. Skickar en stoooor kram   .

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards