Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 juni 2015

Av Corina - 19 juni 2015 07:01

Tar en repris från tidigare inlägg.

Grattis Viktor som idag fyller 17 år !


Jag kommer att göra en rabarberpaj under dagen eftersom han inte äter tårta.

Han har sommarlov nu. Till hösten börjar han årskurs 2 på fordon och transportutbildningen på Liljaskolan i Vännäs.


 

Vaknar idag till strålande sol och blå himmel. Hoppas det får förbli så också. Kanske kan vi nyttja grillplatsen ikväll då. Blir jag och maken och sonen ikväll. Dottern firar på annan plats, vilket hon gjort vid tidigare år också.

Kan bli ett besök på Sundlingska gården, vi får väl se hur det blir.

Sedan torde det väl bli ganska lugnt för vår del. Risken finns ju att det blir lite tv tillsammans med maken...sonen torde nog hamna framför något spel som vanligt.


 

Hur firade vi när jag var liten ?

Jag har inget minne av att vi åkte någonstans.

Vi firade hemma på gården. Ibland tillsammans med grannar och ibland med några andra.

Men oftast var det nog bara familjen.....


Sedan barnen kom har det varierat lite med firandet. Oftast har det varit besök på Sundlingsks gården för traditionellt firande på dagen. Sedan har det blivit lite firande här hemma med släkt och vänner.

Och numera firar oftast jag å gubben själva större delen av kvällen.

   

Grilla hade vi tänkt. Köttet ligger i marinad sedan igår, älgkött. Till det blir det kokt potatis och en grön sallad. Och ett glas vin hade jag tänkt mig.    

Efter det torde det nog bli umgänge med gubben   .


         

 

Önskar alla som orkar läsa en Glad Midsommar !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards