Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Corina - 17 juni 2015 11:29

Det mesta rullar på som vanligt.

Igår var jag på möte med hembygdsföreningen. Vi åt rökt abborre, det årligt återkommande eventet för oss i styrelsen.

Gick igenom och planerade de närmaste och viktigaste eventen som vi har detta året.

Fördelade lite uppgifter.


Har varit och handlat inför midsommar nu på morgonen. Går ganska snabbt och det behövdes inte så värst mycket. Blir ju bara jag, maken och barnen detta året. Och vi firar ju dessutom sonens 17 årsdag på midsommaraftonen. Inte klokt, vart har tiden tagit vägen ! Tänk att min lille gosse blir 17 år ! 


 


Fick ju brev från läkaren härom dagen angående mitt höga blodtryck. Proverna som jag lämnat var normala. Nu får jag äta medicin för blodtrycket. Börjar idag med första tabletten och så får jag hoppas att det fungerar som det ska. Kollar blodtrycket under resans gång. Ska först äta under fyra veckor. Får hoppas min yrsel blir bättre.

I övrigt mår jag bara bra kan jag tycka, förutom leder som är lite stela och så och värk som kommer och går.

Värken är man ju som van vid.......


Känns bra med min dator i alla fall även om det inte alls var planerat att skaffa någon ny just nu. Men jag kan helt enkelt inte vara utan en fungerande dator. Kommer att svida lite ekonomiskt men vi överlever troligen denna extrautgift också. Och jag får sitta i köket och jobba där jag trvs bäst dessutom   .

Och maken är väldigt nöjd med nya diskmaskinen. Vi har ju varit utan diskmaskin sedan tidigt i höstas. Skönt med en ny tycker maken och även jag såklart för jag avskyr att diska   .


Nu ska jag jobba vidare med min stickning. Stickar en poncho just nu som testat mitt tålamod den senaste tiden. Återkommer i ämnet i ett annat inlägg.


Önskar alla som orkat läsa en fortsatt härlig onsdag   .


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards