Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Corina - 26 februari 2015 18:37


  

Denna arbetsdagen startade hur bra som helst. Bra med personal och detta ger ju en bra arbetstakt och lagom belastning. Redan kvart över nio denna morgon kunde vi sätta oss att fika och innan lunch var det mesta helt färdigt. Sedan havererade det, typ. Visade sig att en skulle ge sig av med maken till sjukbesök och en slutade kl 12 och den som skulle börja kl 12 ringde och meddelade sen ankomst eftersom dottern gjort sig illa och skulle röntgas. Tja, bara att gilla läget då med andra ord. Kvar blev då jag och en kollega och en inskolning.

Frissan beställd till avdelningen och gudstjänst på en annan avdelning och dit ville ju flera av våra tanter naturligtvis.

Så någon lunchrast var det ju inte tal om för min och kollegans del. Inskolningen kan man ju inte riktigt räkna med trotts allt. Det blev att jobba rakt av utan rast. Och dessutom dök inte prästskrället upp som planerat så tanterna blev snuvade på gudstjänsten dessutom och vi fick stressa utan anledning för att hinna dit med dom   . Men frissan kom och tanterna blev klippta i alla fall.

Och trotts utebliven lunchrast blev det en väldigt trevlig arbetsdag fast lite fnittriga på grund av trötthet var vi nog innan vi fick gå hem kl 16 denna dagen.

Ser fram emot två lediga dagar nu.

 

Ikväll blir det att koppla av kan jag ju säga fast egentligen känner jag mig ovanligt pigg trotts allt.

Tror jag ska ta mig en kopp kaffe och jobba vidare på mina benvärmare, som jag för övrigt fått riva upp tre gånger hittills   . 


Vi ses en annan dag.


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards