Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

God Måndag !

Av Corina - 20 oktober 2014 08:50

Så har ännu en helg passerat. Och jag har lagt ännu en arbetshelg bakom mig.

Länge sedan det varit så roligt att arbeta helg måste jag erkänna. Och av den anledningen mår jag så himla bra denna lediga måndag. Känner mig utvilad trotts arbetshelgen.

Helgen har bestått av idel guldkanter på avdelningen. Våra brukare har varit nöjda och glada denna helgen.

Lyxigt kvällsfika på fredagen, våfflor på lördag till kaffet och marängsviss på söndagen till kaffet.

Risgrynsgröt till frukost båda dagarna.

Lugnt och behagligt uppvaknande för alla både lördag och söndag. Tid till att sitta ner för personalen och fika.

Tid till att verkligen se brukarna !

Allt har väl kanske inte gått helt problemlöst, en trasig Tv och ett strulande avlopp men det är dock bara petitesser trotts allt. Nöjda brukare nattades igår kväll ! Och jag kunde gå hem från jobbet nöjd och glad själv !


 


Hemma verkade dom också glada och nöjda. Detta trotts att diskmaskinen här hemma har gett upp under helgen. Så det får bli handdisk ett tag framöver för vår del. Just nu finns inte något ekonomiskt utrymme till ny diskmaskin. Har en del andra utgifter som måste gå före. Får nog bli en ny diskborste istället.

Nu blir det tvättstugan under dagen för min del och i övrigt ska jag nog bara njuta av min lediga dag.


Önskar er alla en härlig start på denna nya vecka.

Vi ses en annan dag.

 
 
Margit

Margit

20 oktober 2014 09:42

Jobbigt att blrja behlva handddiska...när man vant sej..att bara stoppa in i diskmaskinen...och trycka på knappen...

http://margitholm.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

21 oktober 2014 09:25

Underbar bild och verkligen underbar *wow*
Bra att du känner dig i form och bara är *glad*
Att handdiska går bra för det gör jag var dag trots diskmaskinen går. Är vi i torpet så gäller handdisk. Det är om det blir många personer och många rätter det kan kännas men allt går ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annette/Kurrelina

24 november 2014 18:14

Kattörhängerna beställde jag i september och lite andra saker, fick ingen leverans utan har skrivit massor med gånger och efterlyst mina varor. förra veckan kom 2 paket med samma saker i....jag handlar ofta av MiniTheBox...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards