Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 september 2014

Av Corina - 8 september 2014 08:37

 Så var det höst på riktigt då. Jakten har startat och slutat samma dag.

Jag och fler med mig är drabbad för höstens första riktiga dunderförkylning. Och genast blir det milt sagt fullkommlig kaos på jobbet.

Vikariebristen är rena katastrofen som det blundats för länge nu. Har väntat på detta resultat på vikariebristen länge nu. Ordinarie personal nyttjas i det grövsta och till sist orkar inte dom med. Där är vi nu kan jag tycka.

Nu får vi se hur detta löser sig för kommunen....det är valtider.

Vikariebristen är akut tycker jag och äventyrar både personalens och våra brukares säkerhet å det grövsta !

Jag som sjuk har dåligt samvete för att jag är sjuk och vill vara hemma för att tillfriskna. Och ges egentligen ingen chans att tillfriskna eftersom man på jobbet hela tiden frågar om när man kan jobba igen.

Ska det verkligen vara på detta sättet ?? Ska man verkligen måsta gå till jobbet när man är smittbärare och utsätta brukarna för smitta ?? Är det på det sättet vi ska ge en säker och bra vård ??

Är väl verkligen hög tid för de styrande att ta problemet på allvar nu. Illa skött vård är ju på rubrikernas lista varje dag snart. Och görs det inget nu lär det bli än värre i framtiden.


Jag har varit med ett antal år nu och hela tiden varit rätt aktiv bland politiker. Och jag måste vara ärlig, ser ingen som helst skillnad på vilka som sitter och bestämmer faktiskt. Lika illa från alla hållen.

Börjar faktiskt ge upp lite tyvärr eftersom det bara blir värre för varje år som går. Och det spelar banne mig ingen roll om det är privat eller kommunalt !

Man prioriterar banne mig allt utom vården numera. En massa skrytprojekt kommer alltid i första hand, övrigt får stryka på foten varenda gång.


Vill du att din gamla mamma eller pappa ska vårdas av en febersjuk, förkyld personal ??

Det förekommer, jag lovar !!


Ha en fortsatt bra måndag där ute.

Jag fortsätter att kurera mig och hoppas jag får chansen till detta också innan chefen ringer och säger att jag måste jobba innan jag är riktigt frisk !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards