Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Corina - 14 april 2014 09:49

Fredagen den 11 april följde jag då min mor till hennes sista vila.

   

Vi hade valt att hålla det hela lite i stillhet. Endast vi närmaste fanns på plats.

En traditionsenlig cermoni.

Efter cermonin valde jag att hålla minnesstunden hemma hos mig.

Vi blev tio personer, lugnt och stilla.


       

 

Resten av helgen har jag inte åstadkommit något vettigt alls. Känt mig totalt dränerad på all ork.

Försökt företa mig lite olika saker men det har liksom bara blivit ett hattande utan resultat.

Idag har vi då kommit fram till Påskveckan. Barnen har lov denna veckan. Sonen är hemma som vanligt. Dottern har åkt upp till fjälls och blir borta hela lovveckan.

Själv ska jag arbeta, blir sex arbetsdagar av sju möjliga denna veckan. Endast ledig på torsdag.

       

Men kanske är det lika så bra att få jobba lite nu och slippa alla trista tankar och funderingar.

Kommer ständigt på mig att titta på telefonen. Har ju varit tätt mellan påringningarna från mamma på slutet och helt plötsligt är det ju slut.

       

Det som slår mig är vad många av mammas vänner som försvunnit sedan hon blev sjuk.

Innan mamma blev sjuk hade hon ett ganska stort kontaktnät....allt eftersom har hennes vänner försvunnit.

Några få har funnits för henne hela vägen men dom är lätt räknade !

Och inte ens när hon nu dog har någon av hennes såkallade vänner hört av sig.

Vad många det är som tydligen har väldigt svårt att hantera en svår och dödlig sjukdom. Att kunna finnas till för en person som är svårt sjuk och vet att det går åt ett håll.

När sånt här drabbar en kan man lätt se vilka som är ens riktiga vänner, det är då en sak som är säker !

Det finns speciellt en person som tidigare varit "vän" med både mig och mamma.....inte ett ljud har jag hört från denna såkallade vän. Lite besviken är jag faktiskt, men nu kan jag sålla bort den vännen också tydligen.


     

 

      Nåja, då försöker jag gå vidare då.

Solen lyser och våren har kommit trotts allt. Här hemma snurrar tvättmaskinen som vanligt.

Igår var jag ut en sväng med kameran men de bilderna får bli ett annat inlägg.

Ha nu en härlig måndag så ses vi en annan dag.

Kram ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards