Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Hösten jobbar vidare

Av Corina - 5 november 2013 10:13

Efter en arbetshelg känns det rätt bra att vara ledig en dag måste jag säga.

Och extra bra känns det att inte ha några måsten dessutom. Det enda måstet idag blir att laga middag. Äta måste vi ju alla göra.


 

Nu är det verkligen kalt över allt ute. Fast lite grönt finns ju trotts allt. Men alla löv har fallit ner sedan länge nu och det mesta går i bruna nyanser faktiskt. Under helgen har det mest regnat men idag håller det upp även om luften är väldigt fuktig.

   

Min kropp skulle nog må bra av en längre promenad men just idag känns det väldans tungt så jag valde att gå en väldigt kort sväng, bara runt huset idag. Detta för att få lite bilder att pryda bloggen med.

 

November månad, tänk vad det går fort. Inte länge kvar på detta året ! Hinner inte riktigt med ibland.

Har ju varit ganska mycket ett tag, ja om man ska vara ärlig hela detta året har det rört på sig massor.

 

Tänk vad det kan vara fint ute trotts denna kalhet ! Det är grått, brunt och kalt men väldigt vackert ändå. Lite fridfullt kan jag tycka när naturen går i vila för året.

     

Ingen blå himmel och det är rätt tyst ute när sommarens fåglar gett sig av. Jag uppskattar just den tystnaden, också.

 

Nu ska jag fortsätta med min lediga dag utan måsten.

Ladda inför två arbetsdagar som är kvar denna veckan innan en ledig helg åter stundar.

Önskar er alla en fortsatt härlig dag.

Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

5 november 2013 10:42

Vi har fått snö *kul*
Fina foton och din bild ned är bara så Lovely /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards