Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Gråväder

Av Corina - 9 oktober 2013 13:43

   Vaknade till en dag med gråväder. Regnar av och till denna dagen. Världen ute är inpackad i en våt filt ser det ut som. Men på samma gång är det väldigt vackert ute också trotts allt det gråa och fuktiga.

Igår var jag ute på en lite längre tur och tog kameran med mig. Var väl mest ute för att se om jag skulle se till vår katt Sixten, som varit borta nu 1½ vecka. Han har inte synts till, är som uppslukad av jorden vår Sixten   .

Vi har sökt i hela byn de senaste dagarna och frågat runt men ingen har sett honom.

Blev några bilder när jag ändå var ute och jag hade tur för det regnade inte medans jag var ute.


 

Idag har förmiddagen gått åt till en resa upp till Vindeln. Besök hos mamma. Blir en resa till redan på lördag då mamma fyller år på fredag. Jag jobbar hela fredagen så vi får avlägga besöket på lördag då jag är ledig. Blir jag och barnen som får åka eftersom maken jagar på lördag.


 

Den vägen har jag nog fotat många gånger tidigare men den tål kanske att visa en gång till. Har vandrat den många gånger, både ensam och tillsammans med vår hund som inte finns med oss längre.

Vägen leder ner till Sofias stuga, en grillstuga.


 

Kan upplysa om att efter detta foto var jag väldigt blöt om fötterna   . Som vanligt skippade jag stövlarna för jag avskyr att ha gummistövlar på mig. Och jag blir oftast väldigt blöt eftersom jag inte kan skippa just det där fotot med just det motivet   . Nåja är man konstnär så är man......eller hur var det nu   .


 

Så med andra ord fortsatte jag min promenad med blöta fötter och joggingskor. Inget att bry sig om.

Fridfullt var det i alla fall att vandra där och njuta av höstens alla underbara färger och den stilla sjön.

   

En spegelblank sjö större delen av denna dag var det. Inbjuder till att fota även om himlen är grå och trist.


 

 

Idag blir det inget fotande för idag regnar det. Och min kamera gillar inte regn och jag har inget regnskydd till den. Kanske skulle vara något att skaffa så jag kan vara ute i regnet också...inte prio ett just nu i alla fall.

Återstoden av denna dag ska få gå i vilans tecken hade jag tänkt. Egentligen behövs en grundlig städning här hemma men se det hade jag tänkt att alla i familjen ska ta del av. Så det får bli en annan dag.


 


Nu önskar jag alla en fortsatt härlig dag. Vi ses ! 

 
 
Spanaren

Spanaren

10 oktober 2013 08:43

Återigen fina foton!
Du gissade rätt vilka jag främst fastnade för ... ettan och tvåan. Ettan är bara så bra med hösten och laven och ... *njuter* /kram

Ps Men var är Sixten? Fy, detta är det som är nackdelena med att äga en eller flera kattor. Kom hem nu Sixten

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
tulipaner

tulipaner

10 oktober 2013 16:22

är in och hälsar på lite ,så fina bilder,och där du blev blöt om fötterna är min favorit bild!
hoppas allt är bra,eller så bra det går i alla fall!

http://tulipaner

 
Ruth

Ruth

11 oktober 2013 11:48

Så oroväckande när våra kära försvinner. Har han inte blivit inlåst i något utrymme i uthusen och inte tar sig ut, kolla upp det. Så fina höstfoton, hösten är så vacker. Önskar er en fin helg och jag hoppas innerligt att Sixten hittas.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

11 oktober 2013 21:59

Sådana vackra naturbilder! Det spegelblanka vattnet är ju obeskrivligt fint!
Och så är det något speciellt med slitna möbler också. De är vackra de med!
Läste i ditt färskaste inlägg att ni hittat Sixten död :-(
Sorgligt. Men att vandra i ovisshet är ju inte heller kul...
Styrkekramar!

http://debutsky.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards