Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Så mycket....

Av Corina - 26 september 2013 08:53

   Ja som vanligt är det så mycket att stå i. Har dock blivit mindre nu när dottern varit tvungen att vila från fotbollen. Men nu ska hon ju träna knäet också denna höst och vinter. Och cykling ska vara bra så med andra ord måste det införskaffas en träningscykel med andra ord. Vintern stundar ju så det måste ju tränas inne.

Ska försöka få tag på begagnad för dom är ju inte billiga de där tingestarna.


 

Så har jag ju som vanligt min mamma som suger musten ur mig ibland. Missförstå mig inte nu, visst älskar jag min mamma men inte riktigt alla dagar...

Hon kräver en hel del även om hon inte uttrycker det ordagrant men underförstått märker jag ju hur grinig hon blir om mitt besök uteblir en vecka. Så att skippa besöket en vecka är inget bra alternativ.

Just nu jobbar jag med det sista av hennes prylar. Tvättar sängkläder som sedan ska upp till henne och så lådan med fotografierna har jag hittat igen. Sedan var det en låda med prydnadssaker som hon tjatat om en evighet nu. Den har jag hittat och kikat igenom och packat om det hon skulle ta reda på.

Så imorgon efter jobbet blir det att först lämna in hennes Keno för kommande vecka och köpa den sedvanliga Harry Boy också. Och efter det blir det en tripp upp till Vindeln med det sista med andra ord.


 

Efter det kan jag således göra helg, hoppas jag. Lördag viker jag åt att vara hemma...det åsidosatta hemmet behöver saneras snarast :) Och söndagen är vikt åt ett besök hos min pappa och hans fru Gertrud. Han blir aningen åsidosatt lilla pappa då min mamma verkligen tar min tid ! Det är ju tur att han inte är ensamstående i alla fall !


 

Och inga nya foton har jag att visa heller. Några kameravandringar har det inte funnits tid till denna hösten. Ingen ork till det har funnits heller om jag ska vara ärlig.  Nåja blir väl bättre....

Nu kallar andra sysslor med andra ord och sedan ska jag jobba igen.

Önskar er alla en härlig dag. Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

26 september 2013 10:49

Så fina foton *njuter*
Denna blå blomma tar bara musten ur mig *vacker*
Ja det är inte lätt att bli sjuk och dessutom vara ensam ... man har tid att hitta på så mycket då ;.) Bra att du hälsar på din mamma trots att det tar på. Du får försöka att skaka av dig det som tär. Jag med ska i första hand träna med sjukgymnastik och går inte det så blir det andra bullar. Tur att din Alma får hjälp så att hon kan ordna till detta med sitt knä/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

27 september 2013 23:10

Tror inte det kommer att bli svårt att hitta en träningscykel till Alma, trist att hon har fått en skada. Vi har en cykel som för det mesta står oanvänd också, plats tar den också. Det var ju så poppis att köpa en sådan, men dem flesta ledsnar efter en kort tid. Fina blomkort. Jag har inte fotat höstfoton heller, tittar på andras bloggar och blir mättad där.
Önskar dig en fin och solig helg/ kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards