Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Corina - 6 september 2013 11:52

 

Ännu en fredag och ännu en helg. Jobbarhelg för min del med start kl 16 idag.

Började min dag som vanligt när jag inte måste iväg tidigt. Kaffe och tidning och sedan väcka dottern.

Sådär runt åttatiden är det bara jag och gubben kvar här hemma en sån dag. Och idag blev det en tur till Coop för att handla när barnen åkt. Ganska behagligt att åka iväg och handla så tidigt på morgonen. Nästan inget folk alls. Allt går smidigt. Tog en fika på Coop innan vi åkte hem igen.


 

Nu har varorna hamnat på sina rätta platser. Toaletten är städad. Jag ska inte göra så mycket mera här hemma idag. Ikväll dyker Kristina och Edit upp. Så dom har nog anlänt när jag kommer från jobbet ikväll. Imorgon är det jakt för Kristina och maken. Ungdomarna får klara sig själva här hemma eftersom jag ska jobba imorgon.


 

Annars så känns det faktiskt väldigt bra just nu. Saker och ting börjar på falla på plats här hemma igen. Dottern är fortfarande inne på att lägga fotbollsskorna på hyllan. Och det är ju hennes beslut. Om man tröttnat är det ingen vits med att fortsätta. Får ta kontakt med tränarna under nästa vecka. Däremot fortsätter hon med dansen och det tycker jag är bra. Friidrotten lockar just nu så nästa vecka ska vi göra ett besök på den träningen som också går i IFK Umeås regi. Så får vi väl se hur allt artar sig med andra ord.

Besökte mamma igår som hastigast. Var ju ändå i Vindeln för att betala hennes medicin på apoteket. Just nu är hon väl lite down pga någon infektion som behandlas och då är väl besöken inte så possitiva. Men trotts allt var det väl inte värsta besöket utan var väl ganska trevligt i alla fall. Man kan ju inte vara på topp alla dagar.


Jag är väl inte på topp alla dagar heller kan jag ju säga men försöker trotts allt tänka possitivt. Klaga, jodå det gör även jag även om jag försöker minimera klagandet. Men mår man dåligt är det inte så väldigt lätt att låta bli klagandet.......och har man en blogg så hamnar ju ens tankar i bloggen....inte konstigare än så.

Om det då räknas som klagande när man har åsikter om sitt jobb ja då vet jag inte.......

Och åsikter om mitt jobb har jag och jag kan inte tycka att det är att klaga när man klart och tydligt redogör för den krassa sanningen.


 

Nåja nu var det i alla fall fredag och arbetshelg. Blir säkert bara bra det med.

Önskar er alla en härlig helg oavsett om ni jobbar eller är lediga.

Vi ses efter helgen.


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards