Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Corina - 4 september 2013 10:24

 

Ett litet livstecken från lilla mig idag. Under en fotbollsmatch för ett tag sedan gled denna förbi över våra huvuden. Imponerande, skulle själv kunna tänka mig en tur med farkosten tillsammans med min kamera. Vilka härliga bilder det skulle bli !


Har hunnit med lite av varje sedan sist. En del fotboll naturligtvis. Men det verkar ta slut med fotbollen denna höst. Dottern funderar på att lägga skorna på hyllan. Och det kan man ju inget göra åt om hon känner att det inte är roligt längre. Hon har kikat på friidrott istället och på torsdag kanske vi ska göra ett besök på den träning som bedrivs. Blir det inte nu imorgon blir det nästa torsdag skulle jag tro. Vi ska i alla fall ta ett samtal med dotterns tränare om hennes funderingar .....

En grillkväll med laget har vi också haft. Tur med vädret också hela kvällen. Dagen efter var det sämre väder.

Dottern fortsätter med dansträningen och imorgon är det dags igen. Hoppas hon ska trivas i sin nya dansgrupp också.


 


Jobbet rullar vidare som vanligt. Från och med igår har vi åter fullbelagt på avdelningen vilket betyder 11 boenden som vanligt. Har kört igång nytt schema och detta betyder fler arbetstillfällen med kortare dagar istället. Är väl både och faktiskt. Skönt med kortare dagar men mera restid blir det ju. Vi får se hur det slår på avdelningen också. Inte säkert att det kommer att fungera optimalt. Kan bli tufft med bemanningen på eftermiddagarna eftersom vi med deltid gör korta turer och inte finns på eftermiddagarna. Men vi får se eftersom denna ändring i schemana blev lite snabbt ordnat så man hann inte riktigt fundera hur man skulle lägga schemat. Kanske blir bättre nästa schemaperiod, vi får väl se hur det löser sig. Fler huvuden skulle ju faktiskt inte skada men det kostar pengar så är det ju, pengar som i dagsläget inte existerar olyckligtvis.


Imorgon blir det en tur till Vindeln. Måste in på apoteket och betala en räkning som mamma har där och höra hur kommande mediciner ska betalas. Hon har ju sin medicin via dosapoteket och tyvärr måste hennes räkningar betalas kontant. Sedan blir det ett besök hos mamma också såklart eftersom jag då är i Vindeln.


Nu har jag också gjort det jag tänkt innan jobbet idag så resten av denna dag innan jobbet ska jag koppla av hade jag tänkt. Tvätten fixade jag ju igår efter jobbet och tandläkarbesöket. Tandläkarbesöket gick väl bra kan jag tycka.....nu är min trasiga tand lagad och jag kan tugga som vanligt igen. Dessa besök är vidriga men nödvändiga och befrielsen när dom är över är obeskrivlig :)


Håller på att få ordning på saker och ting nu igen här hemma. Har ju varit en turbulent sommar minst sagt som krävt både det ena och det andra. Lite mycket för hela familjen men nu börjar planeringen fungera så kanske kan allt bli lite smidigare framöver för oss alla.


Önskar alla en fortsatt härlig dag. Vi hörs !


 


  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards