Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Corina - 10 juli 2013 05:27

Sitter vid datorn fast inte min bärbara som vanligt eftersom den beslutat sig för att strula lite.

Sitter vid vår nyss inköpta tingest som står i sovrummet. Går det med men gillar bättre och sitta vid köksfönstret faktiskt.


Funderar lite över vad det är med oss människor egentligen. Vi längtar så vansinnigt efter semestern varje år. Och då vi får semester då ska vi äntligen få vila och njuta av att bara vara ledig.

Och vad gör människorna när denna semester äntligen dyker upp ? Jo, då flänger och stressar människan än värre än vanligt. Det ska resas hit och det ska faras dit, hela tiden.

De allra flesta stressar banne mig mera under semestern än vad dom gör under hela resten av året. Varför det frågar jag mig ?

Min semster detta året blev dock lite speciell minst sagt. Och även jag har haft stressigt, men inte för att jag varit "tvungen" att se det eller fara dit och besöka den. Man rår ju inte över livet och ibland blir det ju inte som man tänkt sig, så är det ju !

Men denna veckan är min sista vecka semester och varför i hela fridens skull ska jag flänga runt som en idiot då ? Nä då passar jag på att göra så lite som möjligt faktiskt och njuta av den korta ledigheten det nu ändå blev. 

Undrar om det är en merit att ha kört så många mil som möjligt under en semester ? Varit på de flesta platserna och besökt hel släkten ?

Och sedan sitter man och nästan skryter över detta att man formligen stressat sönder sig, under semestern då man ska vara ledig och vila upp sig. Jag kan inte imponeras av detta utan skakar bara på huvudet åt det hela.

Nä ta och njut av semestern istället. Kan kanske räcka med en kort resa istället för att flänga runt hela landet bara för att...........

Ge dig tid till att stanna upp och känna att du verkligen är ledig. Det lär ju dröja ett helt år till nästa långa ledighet faktiskt. Passa på att njuta istället för efter semestern ska man ju vara utvilad och orka ta nya tag på jobbet.


 


Önskar er alla en fortsatt härlig Onsdag. Vi ses !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards