Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Corina - 10 juni 2013 07:34


10 Juni och min första semesterdag denna sommaren 2013.

Sol, moln och blåsigt denna morgon och ingen speciell värme på morgonen. Men det torde nog bli varmare under dagen.


    


Inga nya bilder att visa har jag så jag dekorerar med tidigare bilder.


Idag ska jag möta upp mamma på sjukhuset. Hon ska bland annat få ta bort gipset idag.

Sedan väntar en lång resa tillbaka för hennes del, gångträning för fulla muggar. Blir en tuff tid med tanke på hennes grundsjukdom KOL och dåligt hjärta !

 


Men hon är en kämpe och det är ju bra ! Besökte henne senast igår. Och då mådde hon verkligen bra och var på ett strålande humör. Hennes andning har blivit bättre. Så bra att hon klarar större delen av dagen utan syrgas dessutom.

Hon berättade att innan helgen hade hon haft en väldigt envis hosta. Hon hade hostat och hostat och till slut hade hon tydligen hostat upp något obekrivbart ! Efter detta hade andningen blivit betydligt bättre och hon har sedan dess klarat sig större delen av dagarna utan syrgas.

 

Kan det vara så att hon vid något tillfälle dragit ner något i en lunga och detta sedan suttit där och varit störande sedan dess ? Jag vet ju att man sett något på lungrtg men inte kunnat se vad det var, man antog att det kunde vara en tumör. Men den gick inte att ta prover på eller kolla på annat sätt. Utan den blev utan åtgärd och osäkerheten har ju varit ganska stor pga detta.

 

Kan hon vid något tillfälle ha dragit ner mat till exempel ? Och detta legat och stoppat upp i en av lungorna ?

För hur förklarar man annars detta ? Hur som haver så är det ju possitivt måste jag säga. Det var väldigt länge sedan jag sett mamma så pigg som igår ! Behövde enbart syrgasen en kort stund efter ett toabesök när jag var hos henne igår. Kol:en kommer hon ju aldrig undan eftersom den drar ner orken och syrgasen behöver hon fortfarande när hon anstränger sig, typ toalettbesök och gångträning men övrig tid är det ju toppen om hon kan slippa dessa slangar !

 

Imorgon är det skolavslutning hos oss. Får se om det blir besök på Almas avslutning och sedan vidare upp till mammas lägenhet för att hämta hennes rullator och påbörja packning så smått. Tänker ta med alla hennes kläder så får hon sortera dessa själv och bestämma vad som ska vara kvar. Hon har ju ökat i vikt så det behövs en del nytt :) Men jag har redan fixat lite nytt till henne och nya skor har hon fått också.

Nu får jag önska er en fortsatt härlig Måndag !

Jag ska också njuta lite innan jag måste iväg.

Vi ses !


 

Dessa gula solar har övergått till vita bollar nu :)


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards