Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Corina - 4 juni 2013 08:13

Redan tisdag. Och bloggat har jag inte kunnat.

Jodå, dator och när fungerar utmärkt men min dator har varit konfiskerad av "främmande makt"    .

Denna makt skrivs Alma Selberg   .

På vår stationära dator går det tydligen inte att spela Mind Craft, ett enligt dottern livsviktigt program........

Så hon har helt enkelt lagt beslag på den bärbara datorn som egentligen skaffades för att jag skulle ha en egen dator. Men säg den lycka som varar......fast det fungerade ju i två år i alla fall   .


                 


Så numera får jag vackert nöja mig med surfplattan ganska ofta och då blir det enbart Facebook med andra ord. Gillar inte att blogga från plattan nämligen. Skulle säkert fungera med appen men.........

Jag får som vanligt anpassa mig, men jag torde nog inte vara ensam om den biten när det kommer till att göra allt för sina barn, eller ?

Passar i alla fall på att blogga nu för än så länge är dom ju i skolan denna tiden !


                 


Börjar allt mera reta mig på systemet med de bruna tunnorna för matavfallet som vi valt. Tycker det börjar likna sanitär olägenhet faktiskt trotts tömningar som fungerar. Ser en väldig ökning av antalet flugor här hemma. Vi har aldrig tidigare haft så mycket flugor som sedan detta system startades ! Dom är överallt ! Kan enbart bero på denna form av hantering av vissa sopor. Och det luktar konstant väldigt illa även om man är noga med att bära ut dessa påsar med avfall. Jag kan bara undra om man verkligen tänkt igenom detta system även om det är för en bra sak. För det kan väl inte vara så värst renligt med en massa flugor, både runt tunnorna och här inne ?


Min nedräkning till semestern har startat. Nu är det inte många dagar kvar tills jag kan se fram emot fem veckors semester. Visserligen är semestern ganska uppbokad men med trevliga saker istället för arbetet. Nu på lördag jobbar jag sista passet, sedan är det semester !

Den 10/6 rivstartar jag semestern med att möta upp mamma på NUS för att hon ska plocka bort sitt gips.


Nu får ni ha en fortsatt bra tisdag. Här regnar det idag. Vi ses !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards