Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Lite sent blev det !

Av Corina - 27 maj 2013 21:55

Hade tänkt blogga tidigare men så blev det nu inte alls.


 


Har varit ledig från jobbet denna dagen. Var rätt härligt att vara fri från jobbet efter en helg med enbart kvällstjänstgöring.

Dottern har ju varit sjuk hela helgen. Startade med magsjuka. Men fortfarande idag hade hon väldigt ont i magen och tyckte det var tungt att andas. Och hon har ingen aptit alls, vilket i och för sig inte är så konstigt. Efter en sväng med magsjuka kan det ju ta ett tag innan man vill äta.

Så kvällen har tillbringats på primärvårdsjouren inne i Umeå för att få henne kollad av läkare. Men proverna visade ingenting och läkaren trodde att hon behövde lite mera vila efter magsjukan. Så vi får hoppas på det !

Just nu sover hon i alla fall efter att ha fått lite ipren när vi kom hem.


   


Har hunnit vara upp till mamma idag också på förmiddagen. Handlat lite frukt och tagut fickpengar till henne.

Humöret betydligt bättre denna gången. Furixen som hon fått återinsatt har gjort verkan så svullnaden i ben och händer har gått ner och detta betyder också att andningen lättat också !


     


Såg så regnlikt ut ett tag i dag men det blev inget regn utan solen kom åter på eftermiddagen. Kunde inte motstå att fotografera lite runt knutarna här hemma.


         


Blir så glad av alla dessa små lysande gula solar ute på åkrarna. Kan inte låta bli att ta några foton med mitt vidvinkelobjektiv.


   


Men nu är det således ganska sen kväll. Snart dags att komma sig isäng för min del. Sov illa natten som gick tillsammans med en sjuk dotter och en ljudligt kurrande katt. Vaknade flera gånger under natten och tio över fem imorse gav jag faktiskt upp det där med att sova. Så jag börjar vara ganska mör vid detta laget.

Så jag får önska er en god natt. Vi ses ! 

 
 
mariafoto

mariafoto

28 maj 2013 12:31

härligt med sol och värme! Roligt att du verkar nöjd med vidvinkelobjektivet och väldigt kul att få se bilderna. Måste ta mig i kragen och ge mig ut och fotografera lite själv snart.. har blivit väldigt lite av den varan på sistone :( Kramar till dig

http://mariaselberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards