Corinas Blogg

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Corina - 23 maj 2013 19:16


Ja så var det kväll igen då.

Och vad har jag åstadkommit denna dag då ?

Tja, egentligen lite och ingenting kan jag tycka. Följde med ner på morgonen när barnbarnet Edit skulle köras ner till sin prao. Gav även sonen och grannens flicka lift ner till skolan i samma veva.

Sedan for vi till Coop för att handla lite. Före kl 9 hade vi handlat färdigt ;) Ett svårslaget rekord antar jag.

Men hade glömt en sak när vi handlade så det blev ett besök på matboa i Tavelsjö lite senare för att skaffa det.

Passade då också på att gå runt vid kyrkan och fota lite, de bilderna kommer en annan dag.

Men jisses vad det blåste ! Tur man inte har peruk   .

 

Lite småplock här hemma efter det. Borde ha plockat fram snabeldraken men iddes inte helt enkelt. Får bli en annan dag.......nästa vecka kanske ?

Så bytte jag objektiv och började fota lite makro istället. Var ett tag sedan. Nu kan man ju hämta växter ute och få fina bilder. Billigare i alla fall än att ständigt köpa buketter........

Idag blev det viol och maskros.

       

Och så det sedvanliga samtalet med mamma. Telefonen verkar fungera i alla fall.

Och som vanligt ringer hon om allt och ingenting. Idag undrade hon bara när jag skulle komma nästa gång.

Å jag som varit upp två svängar denna veckan   .

Fast det är mycket kvar att göra innan hennes flytt är klar. Bara att ta hand om lägenheten känns verkligen gruvsamt måste jag säga. Så ska bostadstillägget ändras uppgifter på också och det ska göras en adressändring också. Men behöver diverse uppgifter innan detta kan göras ordentligt och idag fanns ingen riktig ork till detta faktiskt.

             

Ulla har upptäckt altantaket idag också. Jagar flugor i solen där uppe ! I skrivande stund tror jag hon är där uppe......tagit sig dit via ett fönster denna gången. Första gången klättrade hon.

             


 


 


Ha nu en fortsatt trevlig torsdag kväll. Vi ses !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards