Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Corina - 15 maj 2013 13:19

Ja så var det då dags igen då. Återgång till Almagården för mammas del. Flytten sker tydligen redan imorgon.

Så typiskt, jobbar ju som vanligt och ledig är det inte tal om att vara. Och alla hennes saker ligger i min bil sedan förra svängen.

Nåja, blir en sväng uppåt då på fredag när jag slutar kl 12 istället då. Först upp till mammas lägenhet i Strycksele och sedan åter till Almagården med en massa prylar.

Mamma pratade dessutom om ett permanent boende på Almagården, blev verkligen förvånad måste jag säga !

Men nog känner jag min mor alltid, sa ju att allt gått för fort, hon hade inte hunnit med mentalt. Hoppas allt fungerar bättre denna gången.


         

Sist jag arbetade hade vi så vackert väder så jag tog en promenad på min lunchtimme tillsammans med kameran och vidvinkelobjektivet. Måste ju testa och lära mig !


   

Gammalt och nytt får samsas inom Umedalsområdet numera men man har försökt behålla samma stil i alla fall.


     

Nuvarande folktandvården. När jag började jobba på Umedalens sjukhus var detta vad som kallades kaffestugan. Ett litet fik och kiosk.


     

Verkar vara ett dagis nu (förskola) men här har även biblioteket varit en gång i tiden.


 

Här husalerar också barnen numera, när jag började jobba hette det medicinskt centrum (vårdcentral). I källaren fanns röntgen och apotek.


   


Köket och matsalen och festsalen återfanns i denna byggnad. Nu är det skola. Tiderna förändras !


                                                           


Lite blandade foton.


   

Det finns mycket att föreviga om man har tid på sig att vandra runt. Har ju sedan tidigare redan gjort flera vandringar men nu blir det tillsammans med vidvinkelobjektivet för att kanske få lite annorlunda foton.

Lär bli fler vandringar längre fram om vädret står mig bi vill säga, kanske redan på lördag.


 


Idag avslutar jag min blogg med denna bilden som jag liksom fastnade för. Vet inte varför, jag bara tycker om den !


Känner mig bättre till mods än på länge nu. Må allt ordna sig för mamma nu. Jag hoppas verkligen att hon förlikar sig med att hon behöver den hjälp som Almagården kan ge henne ! Detta skulle avlasta mig oerhört !

Som sagt, den som lever får se med andra ord.

Önskar er nu en fortsatt härlig onsdag. Vi ses !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards