Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Måndag-igen

Av Corina - 25 mars 2013 08:52

Jisses vad tiden går fort fast man inte gör något !

Har varit ledig i fyra dagar och egentligen mest drönat större delen av tiden och ändå går tiden så fort att man inte hinner med.

Idag blir det att arbeta igen, kort pass på fem timmar. Hoppas axeln ska klara den biten. Känns som om det nu är lite muskler som bråkar. Fortsätter med mina värktabletter som också ska vara inflammationshämmande. Gör också lite olika gymnastikövningar som ska mjuka upp musklerna.

Sedan får man väl se hur det går. Har ju en rätt tuff arbetshelg framför mig också med tidiga mornar och hela dagar också.

   

Försöker också att verkligen hålla musklerna varma också. Och till natten smörjer jag med tigerbalsam.

 


I lördags var vi på media markt och köpte ny tv till mamma och dammsugarpåsar till hennes dammsugare. Räknar med att åka upp till henne med detta på måndag när jag är ledig. Hoppas det kan fungera. Ska då även leverera stödstrumpor till henne, två par.

Vi kikade även på en dator till oss själva. En ordentlig sak som ska täcka hela familjens lite varierade behov. Får se när vi kan inhandla denna tingest som kommer att kosta runt 7000 kr alla gånger men å andra sidan så har vi då en dator som ska täcka allt ! 


 


Nu ska jag ta och vila lite......axeln vill inte vara med om mera skrivande vid datorn just nu.

Ha en fortsatt bra Måndag. Vi ses !

 
 
Carina

Carina

25 mars 2013 12:42

Jag rekomenderar värme dyna eller värmefilt till värkande muskler och leder.

http://carri.bloggagratis.se

 
Spanaren

Spanaren

25 mars 2013 13:15

Ät strandnypon som jag, för inte fasen hjälper antiinflammatoriskt för mitt knä, men du kan ha bättre tur ;.)

Vilka vårvinterdagar ... njuter!

Ops nu dator, så kulandes kul/kram

Ps Krya på dig!



http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

25 mars 2013 15:03

Litomove heter det med strandnypon som jag äter/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
tulipaner

tulipaner

27 mars 2013 13:44

du har ingen sjukgymnast du kan gå hos,eller massör?
det inte kul med värkande muskler hoppas det blir bättre!

http://tulipaner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards