Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Corina - 24 februari 2013 10:07

Gårdagen bjöd på en underbar sol hos mig. Och så är det idag också. Men det blåser ganska ordentligt vilket förtar lite i mina ögon i alla fall.


                                 


Åkte en sväng upp till Strycksele för att besöka min mamma igår. Hon är ju hemma nu äntligen.

Tog mig lite tid till att stanna på vägen och ta några foton i det fina vädret. Nu under vintern är det olyckligtvis dåligt med möjligheter att stanna på de vackraste platserna på grund av all snö !

Så de allra vackraste vyerna går inte att föreviga från vägen vilket är lite synd. Hade man haft en skoter hade det blivit en helt annan sak.

Mamma mådde i alla fall bara bra, så bra som hon nu kan må. Har fått hem maskin så hon behandlas med syrgas hemma nu vilket är en extra trygghet för henne. Än så länge är hon bunden till att vara inne helt men inom överskådlig tid ska hon även få en batteridriven maskin. Så då kan hon även komma sig utanför lägenhetens väggar. Lite osäkerhet är det ju också om det skulle bli strömavbrott eftersom maskinen hon har nu stannar utan ström......men turligt nog klarar hon sig utan syrgas några timmar i alla fall. Och långa strömavbrott är ju trotts allt ganska ovanligt !


                       


Stannade i Vindeln också och gick runt och kikade vid Vindelns kyrka, som i mina ögon är en av Sveriges absolut vackraste kyrka. Lite synd är ju att man kallställt kyrkan under vintern eftersom det kostar för mycket att hålla den varm. Man kan ju undra hur kyrkan klarar detta, hur skadorna blir efter en vinter. Vore ju verkligen synd om kyrkan skulle ta skada av kylan........


     

                 

     


Idag blir det att tvätta lite medans maken och sonen besöker Backens Kyrka eftersom sonen ska konfrimeras nu i Juni.

Kanske kan det bli att sväng ut i solen också under dagen.

Ha nu en härlig Söndag.

Vi ses !


 



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards