Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Corina - 21 februari 2013 09:32

Exakt, då provar vi och ser om mamma kommer sig hem idag då !

Men eftersom jag arbetar får maken ordna med detta då. Och vi får hoppas att det fungerar denna gången då.

Hon lät i alla fall possitiv i telefon......ta i trä !


  


Själv har jag som vanligt startat dagen med lite kaffe och att läsa VK på nätet.

Nu är jag duschad och håret fixat. Har även fått i mig något som kan liknas vid frukost.

Idag jobbar jag kväll, 16-21. Fem timmars konstant springande med andra ord.

I förebyggande syfte har jag idag tvingat på mig stödstrumpor. Vis av de senaste kvällarna så tenderar ben och fötter att kännas som stockar när man ska gå hem.


  


Jag är ju den eviga optimisten och vill ju tro att vården ska utvecklas och bli bättre, för alla !

Men det verkar sitta väldigt långt inne måste jag säga.

Jag kan tycka att det är fel när man måste lägga människor för natten redan efter middagen för att i bästa fall hinna klart allt innan man ska gå hem !

Nattresursen kommer att försvinna ur huset och ska efter den 1 mars befinna sig på boendet mitt emot bara för att dom tydligen inte klarar sig ! Men våra nattare då ? Räknas inte dom frågar jag mig då ? Umeå kommun lyssnar då aldrig någonsin !

En ensam ska tydligen klara 11 boenden och de boende ska tydligen klara sig på ett blöjbyte under natten vilket kommer att betyda att dom kommer att kunna simma i sina sängar ! Hoppas kommunen har köpt in flytvästar till våra boende !

Vi på kvällen MÅSTE lägga alla innan vi går hem eftersom natten är ensam och man måste vara två på i princip alla ! Fy fan säger jag på ren svenska faktiskt !!!!!

Och jag ställer mig också frågan.....hur tänker man när man som deltidare ska arbeta flera dagar.....hur blir vi fler skallar på det sättet ? Nog måste väl vissa ha lite otur när man tänker eller ???

När behövs det personal som mest ? Jamen hela dagen blir mitt svar, inte enbart morgon och kväll.

Ska man kunna aktivera något måste det ju finnas någon som kan göra det också, eller hur ?

Ovanpå detta ska vi fylla i tonvis med meningslösa papper och så ska vi dessutom sköta en massa städning också.  

Vi har redan tvingats tumma på städningen kan jag säga men det måste ju synas när vi inte hinner för jag envisas med att prioritera våra boenden faktiskt och inte en  massa skitpapper och städning !! 

Om det mot förmodan skulle finnas någon extra personal på avdelningen en dag är man väldans snabb på att skicka oss att ersätta på andra avdelningar !

Det är skrämmande hur det har blivit inom äldrevården idag. Och in struttar någon chef och frågar hur det är....vad ska man svara på det ?

Man tvingas rusa fram på avdelningen vilket gör våra vårdtagare än mer förvirrade och oroliga ! Som personal är man superstressad och detta gör misstagen fler som man sedan får en massa ovett av.......


  


Nåja......om man nu ska se något possitivt så har jag ju ett arbete att gå till eller hur ?


Ha nu en fortsatt bra torsdag.

Vi ses !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards