Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Corina - 15 februari 2013 09:00

     


Så var det fredag igen då. Arbetsdag nr 4 denna veckan med andra ord. Startar arbetshelgen kl 16 idag och avslutar helgen kl 21 på måndag kväll. Lång helg med andra ord men när det finns personer som inte ser att jämkning behövs på schemat kan det bli såhär när man är lite för snäll ! Man kan ju alltid hoppas att man har igen detta en annan gång....


Ulla fortsätter sitt värv. Flyger som en galning ett tag på morgonen för att sedan landa lite var stans kan man väl säga. Idag blev det tvättkorgen med smutsig tvätt   .

Hon växer dock bra och verkar må hur bra som helst ! Så nog trivs hon bra här hos oss och tillsammans med gubben Sixten.


Inget besök hos mamma idag, var ju dit igår efter mitt tandhygenistbesök. Blir troligen hemgång till det vanliga boendet med utökad hemtjänst trotts allt. Finns inget annat alternativ för tillfället. Men det verkar som om hon trotts allt verkar nöjd med detta beslut. Får med sig sygasapparat hem plus syrgastub som hon kan ta med sig när hon ska gå ut. Hemresan är inte bestämd ännu men det lutar åt tisdag eller onsdag nästa vecka. Man kan ju hoppas på tisdag då jag är ledig (min enda lediga dag nästa vecka förutom lördag och söndag). Blir det onsdag får maken ta tag i hemgången. Syrgasmaskinen måste ju transporteras hem.

Blir i alla fall ett besök hos mamma på måndag innan arbetsdagen för att leverera skor och jacka eftersom hon inte har något sådant på sjukhuset, hon åkte ju akut ambulans in så inga ytterkläder följde ju med !

Man kan bara hoppas att det ska bli lugnt nu ett tag så man hinner hämta nya krafter för jag börjar känna mig aningens sliten av detta nu !


Dottern hemma från skolan idag. Halsont, väser som en liten orm ! Men ingen feber, än i alla fall vilket är bra.

Men hon behöver väl vila lite extra.

Hoppas övriga familjen klarar sig i alla fall.  


Nu blir det lite annat och jag hoppas hinna vila lite innan jobbet kallar.

Ha nu en bra fredag och en härlig helg eftersom jag troligtvis inte hinner blogga något under helgen.


Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards