Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Mot ljusare tider !

Av Corina - 9 januari 2013 08:01

Ja så är det. Vi går mot ljusare tider nu. Det märks redan på eftermiddagen, främst vid klart väder.


 


Ljuset får de allra flesta att må betydligt bättre.

För min egen del vet jag faktiskt inte om det spelar någon roll egentligen.

Kommer jag mig bara isäng i vanlig tid, mellan kl 22 - 23 tiden så vaknar jag oftast av mig själv

strax runt 06-tiden när jag är ledig. Ska jag däremot börja jobba kl 7 får jag nog vackert ställa klockan

oavsett ljus !


 


Vad ska man annars skriva om en sån här dag ?

Centerns partiprogram ? Jo det är ju en story i sig. Vissa hävdar att det är ett sätt att få publicitet.

Jo visst, det kan man väl hålla med om för publicitet har det ju som sagt blivit.

Och negativ publicitet är ju också en publicitet.

Men jag kan inte riktigt tro att detta gynnar Centern i slutänden. Centern balanserar redan på yttersta kanten kan jag tycka !

Nåja, den som lever får se eller hur ?


 


Sedan har vi ju lite lokalt också. Den eviga skidanläggningen på Vallberget i Tavelsjö !

Nu ska den utredas ännu en gång. Många förespråkar att denna skidanläggning skulle bli en uppsving för Tavelsjö med omnejd. Man ska väl egentligen vara possitiv till utveckling men i detta fallet ställer jag mig väldans tveksam. Men hur ska man få denna anläggning att gå runt när inga andra anläggningar i länet fungerar ordentligt ekonomiskt ?

Och förra svängen detta utreddes hittades inga finansiärer. Skulle detta gå bättre nu då ? Vem vill satsa på detta projekt ?

Jag är medveten om att mina partikollegor runt mig är possitiva till detta projekt men i detta fallet går jag emot, vilket jag väl faktiskt har rätt till kan jag tycka ? Detta projekt har redan stötts och blötts under många år nu utan att det kommit sig någon vart. Borde det inte vara dags att lägga ner det nu ?

I mina ögon är detta grov våldtäkt på en naturskön miljö ! Nog tittar jag hellre på ett grönt skogsparti på ett berg än en skidanläggning i gigantika mått !   

För er som inte vet så bor jag mittemot platsen där anläggningen är planerad.


           


Nåja detta var lite funderingar i vardagen idag. Nu kanske det trotts allt är dags att ta tag i denna dagen.

Arbetsdag är det, kort variant med start kl 16 och slut kl 21.

Nu ska det duchas i alla fall. Sedan får jag se vad det blir av resten :)


Ha en bra onsdag där ute !

Vi ses !


       

   

 
 
Spanaren

Spanaren

9 januari 2013 09:37

Fina bilder som vanligt och helst den med den lilla stugan och björkkvistar som hänger ned :-)

Ja idag tycket ingenting gå runt!

Skriver man att någonting är negativt så tror alla på det och så blir det så också. Kanske det också gäller i politiken?!?!

Ha en bra dag och en bra arbetsdag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

9 januari 2013 15:59

Så vackra vinterbilder!

Här är det gröna gräsmattor nu, men det ska komma snö, så vi får nog vår beskärda del igen. Det märks minsann att vi bor i ett väldigt avlångt land.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

9 januari 2013 17:17

Ja, nu går vi mot ljusare tider, och det är så skönt att veta...
jag märker det också nu speciellt på eftermiddagarna när det dröjer lite längre till solen börjar gå ner
Underbara bilder du visar oss här.
det översta me solens kvälls-sollens ( eller morgonens ) över skogen är så vackert
och vackra vinterbilder du har här
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
tulipaner

tulipaner

9 januari 2013 22:54

vilka fina bilder!

du susar nog sött nu hoppas jag:)

http://tulipaner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards