Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Nu får det bli jul bäst det vill !

Av Corina - 20 december 2012 13:27

Sista rusningen innan julen är planenligt klar. Idag är maten inhandlad och de sista klapparna köpta.

Klapparna är inslagna och ligger under granen. Tvättmskinen snurrar så det ska finnas rent under hela julen eftersom jag inte vill tvätta under julhelgen.

Så nu kan man slappna av och låta juleländet komma när den vill med andra ord.

Skinkan griljerar jag på söndag efter jobbet. Köper skinkan färdigkokt sedan flera år tillbaka då jag helt enkelt inte varken hinner eller orkar koka den ! Kan tyckas att jag är lat men det bryr jag mig inte ett skvatt om kan jag tala om. Julbaket blir det inget av heller eftersom ingen ändå äter kakorna. Varför ska dom då bakas bara för att mamma gjorde så när jag var liten ? Här blir det pepparkakor och dom görs i nyåker, väldigt goda :)

Bullar bakar maken troligen nu under helgen.

Det mesta handlas färdigt i detta huset sedan några år tillbaka. Varför ska man jobba som en idiot veckor innan julen för att sedan stå där på julaftonen totalt utarbetad ?

Nä då är det bättre för alla att jag är glad och utvilad istället kan jag tycka i alla fall. Då orkar jag umgås med familjen istället för att kraschlanda i en soffa och somna !


 


Ute faller snön för fullt idag också. Jag gillar snö men nu kan det faktiskt räcka. Nu är det vitt och fint ute.

Hade hoppats på uppehåll under de ljusa timmarna så jag skulle kunna gå ut och fota lite vinter. Men så blev det inte och nu börjar det redan skymma. Imorgon innan jobbet kanske istället :)

Men nä nu kan jag inte sitta här längre. Måste vattna mina blommor.

Ha en fortsatt härlig dag !

Vi ses.      

 
 
Spanaren

Spanaren

20 december 2012 13:49

Det är många mer än du som köpter färdigkokt skinka sedan några år tillbaka. Den är så god så jag köper också den.
Julhandlade alla mat igår bara mjölk och grädde som ska köpas mera till julhelgen.
Älskar dina sunda tankar med din eller eran jul och ropar därför högt BRAVO Corina :-)
Det enda som vi minns är gemenskapen, värmen och viss julmat. Inte hur många dyra julklappar det var och inte heller om det var hembakat eller hur många rätter det var ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
carina

carina

22 december 2012 09:08

Visst är det bekvämt med färdigkokt skinka, har själv köpt den i många år. Men jag tycker att det är roligt och rogivande att baka, tror att det är skapandet i det som jag trivs med.

Ha en skön helg !

http://carri.bloggagratis.se

 
kristina

kristina

22 december 2012 09:53

Man ska göra det man tycker är roligt till Jul. Jobbar man då finns det inte mycket tid över.
Jag är sjukpensionär och har min Man hemma hela dagarna, så här finns det tid. Jag tycker det är roligt att greja till jul, men har absolut inga måsten.
Jag skulle göra som du om jag jobbade och hade ont om tid. Det är ett klokt beslut du fattat, det är inte meningen att man ska vara helt slutkörd till jul.
Ha det nu riktigt gott och en go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

22 december 2012 17:19

Jag vill önska dig allt det goda som en julhelg kan bjuda

http://astridlarsson.wordpress.com

 
annechristines/bustanten

annechristines/bustanten

22 december 2012 20:55

Helt rätt inställning att köpa färdigt. Varför baka när ingen äter, håller med dig för det är samma här.

Nu vill jag önska dig en riktig GOD JUL vännen! Kram från mig.

http://annechristines.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

22 december 2012 21:07

Jobbar man och har fullt upp är det väl bättre att köpa det man behöver och få umgås och ha det trevligt i stället för att stå vi spisen.

Jag önskar dig och din familj en riktigt God Jul och Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
lillis

lillis

23 december 2012 12:23

Önskar dig och din familj en God Jul
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

24 december 2012 00:00

Tittar in för att önska er en riktig fin Jul, hoppas tomten knackar på med presenter.
Efter en heldag med slit så kan vi njuta i morgon och se om tomten kommer och hälsar på oss också.
Många julkramar till er.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards